  • Data: 2013-03-20 18:31:15
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 01:35:44 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > wyrazie i jakie było tempo wpisywania tych znaków? :-D Nie! VCS
    > wychwytuje różnice w kodzie pomiędzy kolejnymi "archiwizacjami". Czyli
    > pokaże Ci, że jakiegoś dnia, o jakiejś godzinie ktoś zmienił kontrast i
    > kolor w pliku XML ale nie przywrócisz tego pliku XML do stanu gdzie ktoś
    > zmienił sam kontrast jeśli obie te czynności były wykonane podczas
    > jednej edycji i zostały zapisane po niej. Tymczasem analizując ostatnią
    > wersję pliku XML jesteś w stanie odtworzyć kolejność tych zdarzeń bo w/g
    > tej kolejności oba te wpisy powstały. To jest ta różnica.

    Nie zrozumiałeś analogii, zmiany to wyłącznie kwestia określenia co ową
    zmianą ma być.
    Program do XML określa zmianę jako pewną operację, ale np. nie zapisuje
    jak szybko i w ilu ruchach przesunąłeś suwak, albo czy wpisywałeś z
    klawiatury liczbę 10, a później skasowałeś i poprawiłeś na 20, albo, że
    przesunąłeś suwak o 30 na plus, a nie po prostu ustawiłeś na 50. Prawda?
    Zmiana jest określona jako różnica stanu przed i po jakimś działaniu
    (efekt danego działania).
    Teraz rozumiesz?

    Tak jeszcze mi się przypomniało, że za czasów Uniksów na Uniwerkach
    (gdzieś w latach 90) były takie systemy logowania, które zapisywały
    pełną sesję naciśnięć klawiszy bez kontekstu, czyli jak miało się już
    screena (czy coś podobnego, bo mam wrażenie, że screena jeszcze wtedy
    nie było, w każdym razie wirtualne okna terminala tekstowego), to log
    wyglądał cokolwiek kosmicznie.

    > Nieprawda - wyłącznie zmiany między operacjami zapisu. A to co między
    > zapisami się dzieje nie jest rejestrowane.

    Zależy jak określimy "operację" lub "zmianę". Każdy program określa to
    sobie trochę inaczej, ale zasada jest taka sama.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski