  • Data: 2013-03-20 23:14:42
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-20 18:31, Sylwester Zarębski pisze:

    > Nie zrozumiałeś analogii, zmiany to wyłącznie kwestia określenia co ową
    > zmianą ma być.
    > Program do XML określa zmianę jako pewną operację, ale np. nie zapisuje
    > jak szybko i w ilu ruchach przesunąłeś suwak, albo czy wpisywałeś z
    > klawiatury liczbę 10, a później skasowałeś i poprawiłeś na 20, albo, że
    > przesunąłeś suwak o 30 na plus, a nie po prostu ustawiłeś na 50. Prawda?

    No więc właśnie. Ale również grubszych zmian VCS nie wychwyci: jeśli
    otworzysz plik, dokonasz w nim 2 zmiany, których kolejność zasadniczo
    zmienia obraz, potem zapiszesz "widok", to VCS widzi zmianę względem
    poprzedniej wersji i "nie wie" w jakiej kolejności nastąpiły zmiany.
    Zmianę obu parametrów potraktuje jako jedność więc nie ma szans na
    odtworzenie wersji z jedną z tych zmian.

    > Zmiana jest określona jako różnica stanu przed i po jakimś działaniu
    > (efekt danego działania).
    > Teraz rozumiesz?

    Od samego początku. Wersjonifikacja (czy jak to się po naszemu zowie)
    była dla mnie podstawowym narzędziem gdy pracowałem jako programista.
    Doskonale wiem jak to działa więc nie musisz czynić dokładnych opisów.
    Dlatego ie dostrzegam tej analogii. Teza: VCS "grupuje" wydarzenia
    tworząc "migawkę" między zapisami.

    > Tak jeszcze mi się przypomniało, że za czasów Uniksów na Uniwerkach
    > (gdzieś w latach 90) były takie systemy logowania, które zapisywały
    > pełną sesję naciśnięć klawiszy bez kontekstu, czyli jak miało się już
    > screena (czy coś podobnego, bo mam wrażenie, że screena jeszcze wtedy
    > nie było, w każdym razie wirtualne okna terminala tekstowego), to log
    > wyglądał cokolwiek kosmicznie.

    Zaczynałem od RIADA hahaha Gość (obecna nazwa to administrator) -
    rozpoznawał kiedy się komputer zawiesi po zmianie migotania lampek :-D

    j/w

    Marek