  • Data: 2013-03-20 15:39:51
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-20 15:15, Marek pisze:

    > Pytam więc dowodzę tego, że temat nie jest dla mnie jasny :-)

    > I see... faktycznie.

    > Poniał :-) Swoją drogą dość dziwne rozwiązanie. Czy "rybie oko" też
    > zostanie wyprostowane przez ten program? :-D

    Nie, nie zostanie. Część producentów poszła trochę na skróty i ceną za
    niewielkie rozmiary szkieł są dość duże zniekształcenia na szerokim
    końcu. Aby właśnie zdjęcie z szerokiego kąta obiektywu rektilinearnego
    nie przypominało rybiego oka, to producenci forsują korekcję programową
    geometrii. W jpg sprawa jest jasna, aparat przetwarza zdjęcie i
    dostajesz już tak skorygowany obraz. Jeśli chodzi o raw, to aby klienci
    wywołujący swoje pliki nie dostali zawału, to w nagłówku pliku masz dane
    odnośnie korekcji, coś w rodzaju instrukcji dla wołarek, jak mają
    przetwarzać plik. Większość wołarek nie potrafi (w sensie, że
    programiści nie chcieli) ignorować tego fragmentu nagłówka, stąd patent
    na obejście tego z kopiowaniem fragmentu nagłówka z innego pliku, może
    to być zdjęcie wspomnianego dekielka, bądź jakiekolwiek inne z
    obiektywem nie umiejącym gadać z body (jak podepniesz jakiegoś
    nieprocesorowego manuala, to korekcja również nie następuje, nawet w jpg
    z puszki).

    --
    marcin