  • Data: 2013-03-17 09:07:06
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-17 02:09, GLaF wrote:

    > Nie. Większą możliwość przetwarzania daje raw.
    Co to znaczy większą możliwość? Bo IMO możliwości przetwarzania RAW-ów i
    JPEG-ów są takie same. :-D JPEG-i są po prostu gorszej jakości
    materiałem źródłowym.

    > Z raw zawsze możesz zrobić jpg, który nie będzie miał obciętych
    > kolorów. A obróbka jpg wiąże się ze stratą jakości.
    No jak z 12-bitowego RAW-a zrobisz 8-bitowego JPEG-a to również będziesz
    miał ucięte kolory. :-D I stratę jakości. :-D

    > Z raw zawsze możesz zrobić jpg, w drugą stronę już nie.
    Pomijając sensowność takiej operacji to jestem przekonany, że z JPEG-a
    całkiem łatwo dałoby się zrobić RAW-a. :-D Może nie takiego
    "proprietary" ale DNG z pewnością.