  • 91. Data: 2013-06-26 17:03:15
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: cumulonimbus <y...@e...in>

    26.06.2013 13:51; MadMan napisał:

    > PoRD.

    Pan z UK?

    --

    Jeśli nie odpowiadam na Twój post, to istnieją dwie zasadnicze możliwości:
    - się z nim zgadzam

  • 92. Data: 2013-06-26 17:03:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:kqeh7b$pmr$...@s...cyf-kr.edu.pl...
    > Pozdrawiam pana z golfa kombi na wrocławskich blachach, który wczoraj na
    > autostradzie Kraków-Katowice jechał sobie 120 km/h lewym pasem, tak że
    > musiałem go wyprzedzać po prawej.

    To małe miki.
    Paniusia w Smarcie cabrio, tydzień temu posuwała lewym pasem 80-tką przez
    cały odcinek poznańskiej A2.
    Nic jej nie robiły światła, klaksony, wyprzedzające ją prawym pasem TIR-y.

  • 93. Data: 2013-06-26 17:04:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości grup

    > 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.

    Prawy pas jest obowiązkowy, a nie fakultatywny, tym się zainteresuj.
    KAPELUSZ PLONK WARNING

  • 94. Data: 2013-06-26 17:07:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > Pokażesz przepis?

    Tak czysto akademicko dla podtrzymania dyskusji to proszę:

    Wjechanie przed kogoś kto jedzie 140 km/h z dowolną prędkością mniejsza niż
    140 km/h jest wymuszeniem pierwszeństwa. Owszem sprawa jest bardzo
    dyskusyjna bo jak ktoś wjedzie mając 139 to ciężko udowodnić że zmusił do
    hamowania (a więc wymusił pierwszeństwo), ale tak czysto akademicko to można
    to potraktować jako wymuszenie ale o znikomej szkodliwości :-)

    Coś mi się jeszcze kołacze, że należy się poruszać z prędkością nie
    utrudniającą życia innym użytkownikom czy jakoś podobnie. Ale udowodnienie
    że jazda lewym pasem 139 jest utrudnianiem ruchu może wymagać prawniczej
    ekwilibrystyki choć mogłoby być wykonalne - w końcu skoro jeden jadący
    wolniej sprawia że dziesiątki tracą cenny czas, to normy współżycia
    społecznego nakazują temu jednemu ustąpić i dać się wyprzedzić.

    A tak zupełnie na poważnie to nie wiem, na jakiej podstawie Włosi za to
    każą, ale ZTCP tam mandaty za zbyt wolną jazdę lewym pasem są większe niż za
    zbyt szybką :-) chyba podciągają to pod stwarzanie zagrożenia na drodze, czy
    coś podobnego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 95. Data: 2013-06-26 17:07:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Ostatnio podróżowałem autostradami Kią Picanto 1.0.
    Niewiele jest słabszych od tego odkurzacza.
    Ale jakoś nie musiałem blokować lewego pasa.
    Jak sądzisz, dlaczego?

    >Wystarczy

    > Jeśli jest dużo TIRów to nie da rady.

    Da radę.
    A jeśli ktoś ma z tym kłopoty to TYM bardziej powinien się wstrzymywać z
    wypadami na lewy pas autostrady, albo i takową w ogóle.

  • 96. Data: 2013-06-26 17:08:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości grup

    > Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej 150.
    > W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać manewr.

    To go nie wykonujesz i po kłopocie.

  • 97. Data: 2013-06-26 17:09:31
    Od: Jingiel <x...@x...pl>

    > Mowa o Golfie jadącym 120km/h w miejscu gdzie wolno jechać 140km/h
    > przy wolnym prawym pasie. Co masz w tej sprawie do powiedzenia?

    I tak giną idioci na drogach. Więcej nie będę komenntował.

  • 98. Data: 2013-06-26 17:10:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 13:03:52 +0200, Ergie napisał(a):
    > Jak możesz, przecież on miał [baczność] Golfa [spocznij]. Jeżdżę często A4 i
    > to jest charakterystyczne. Bardzo rzadko lewy pas blokuje jakiś francuz albo
    > japończyk, a najczęściej jest to właśnie golf, czasem jakieś stare
    > zdezelowane BMW. Cóż na lans starczyło, ale teraz na paliwo szkoda więc
    > więcej jak 120 nie pojedzie bo by musiał więcej zatankować.

    No nie wiem ... musialbys chyba jakis postoj pod bramkami zrobic i
    statystyki spisac.

    Duzo ludzi jezdzi tam 120, chyba niezaleznie od marek.

    Z tym ze drobne odchylki od tej predkosci maja spory wplyw na
    obserwacje - tych co jada tyle co ty - nie widujesz, dlatego na
    bramkach :-)

    J.

  • 99. Data: 2013-06-26 17:11:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości grup

    > W żaden sposób z tego nie wynika, że ktoś kto porusza się z prędkością
    > mniejszą niż maksymalna ma obowiązek poruszać się na prawym pasie

    Ma taki obowiązek niezależnie od prędkości.

  • 100. Data: 2013-06-26 17:11:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 26 Jun 2013 17:03:21 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    >cały odcinek poznańskiej A2.
    >Nic jej nie robiły światła, klaksony, wyprzedzające ją prawym pasem TIR-y.

    Ja tam nie wiem, ale moze wziac przykald z Ameryki? Jazda lewym pasem
    bez potzreby kosztuje wedle ustawy 300 dolcow. I nie jest to
    bynajmniej mozliwosc czysto teoretyczna

    A.L.