  • 1. Data: 2014-11-17 19:23:20
    Temat: Mini szlifierka - wybór
    Od: taurus <_...@o...pl>

    Poradźcie co wybrać z mini szlifierek ze średniej chińskiej półki :)

    Znalazłem coś takiego w Conradzie:

    Moc: 130W, 80 końcówek, wałek elastyczny, mini statyw, płynna
    regulacja obrotów 8-30 krpm, cena: 139zł

    http://www.conrad.pl/Wiertarko-szlifierka-Bruder-Man
    nesmann-92570,-130-W,-zestaw-80-elem..htm?websale8=c
    onrad&pi=810128

    Polski "chińczyk":

    Moc: 170W, 222 końcówki, wałek elastyczny, _brak statywu_, płynna
    regulacja obrotów 8-35 krpm, cena 165zł (Allegro 134zł)

    http://www.basspolska.com/szlifierka-mini-drill-222-
    elementow.html

    j.w. moc 135W, 217 końcówek, 8-32 krpm, cena 133zł (Allegro 92zł)

    http://www.basspolska.com/mini-szlifierka-zestaw-217
    -el-polerka.html

    Czy ktoś miał to w ręce i może się podzielić "wrażeniami"? :)

    Jaka moc będzie wystarczająca do podstawowych zastosowań domowo-
    warsztatowych? Polerowanie, cięcie PCB, wiercenie, wykańczanie
    krawędzi, itp. Czy mini wąż i statyw będzie się do czegokolwiek
    nadawał czy to tylko gadżet w zestawie?

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 2. Data: 2014-11-17 19:34:25
    Temat: Re: Mini szlifierka - wybór
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    taurus wrote:

> [...]
    > warsztatowych? Polerowanie, cięcie PCB, wiercenie, wykańczanie
    > krawędzi, itp. Czy mini wąż i statyw będzie się do czegokolwiek

    Mam taką:

    http://www.ceneo.pl/655157

    i do tego statyw:

    http://ww90.aukro.com.ua/stojak-wiertarski-proxxon-2
    8600-micromot-mb-200-i4721293126.html

    Pracuje się na tym znakomicie. Statyw to podstawa, nie polecam
    wiercenia z wolnej ręki. Giętkiego wałka nie mam, to się nie podzielę
    wrażeniami, ale pewnie by się kilka razy przydał.

    Kiedyś miałem chińczyka za 30 zł., ale uchwyt zaciskowy to
    zdecydowanie nie jest to, co futerko -- szybko się wyciera
    i zostaje dziadowanie typu dociskanie kawałkiem papieru.

    Tylko uważaj, to wbrew pozorom są dość silne narzędzia
    i przy odrobinie pecha można sobie zrobić krzywdę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2014-11-17 19:40:27
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2014-11-17 19:23, taurus pisze:

    > Poradźcie co wybrać z mini szlifierek ze średniej chińskiej półki :)

    Delikatnie wyższa półka, ale raz oglądałem mini szlifierkę Proxxon z
    "normalną" głowicą, i bardzo mi się podobała.
    Jakbym miał teraz coś kupić to wybrał bym taką.

    Z wyglądu jakby ta: http://www.proxxon.com/en/micromot/28472.php?list

    Maks

  • 4. Data: 2014-11-17 19:48:51
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2014-11-17 19:34, Piotr Wyderski pisze:

    > Mam taką:
    >
    > http://www.ceneo.pl/655157

    (...)

    > Tylko uważaj, to wbrew pozorom są dość silne narzędzia
    > i przy odrobinie pecha można sobie zrobić krzywdę.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Widzę że mają fajne osłony: http://www.proxxon.com/en/micromot/28944.php

    Potwierdzam że trzeba uważać:
    - Roztopiony plastik
    - Łamiące się wiertło
    - Rozpadająca się tarcza
    - I aby sobie nie przewiercić/przyciąć/przeszlifować/wyfrezować jakiejś
    części ciała,

    Maks

  • 5. Data: 2014-11-17 20:43:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    8600-micromot-mb-200-i4721293126.html

    > Pracuje się na tym znakomicie. Statyw to podstawa, nie polecam

    A ja mam:

    http://allegro.pl/proxxon-ib-e-frezarka-szlifierka-3
    4szt-dremel-i4731496635.html

    Można dopasować uchwyt trójszczękowy.
    Do tego statyw wspomniany przez Piotra.
    Jestem bardzo zadowolony.
    Unikaj statywu MB140.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2014-11-17 21:33:09
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-11-17 20:43, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Unikaj statywu MB140.

    Czemu? Akurat mam wiertarkę proxxona FBS-240 i szukam jakiegos
    przyzwoitego lecz niedrogiego statywu, a MB140 jest tańszy od MB200.

  • 7. Data: 2014-11-17 22:03:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-17 21:33, Andrzej pisze:

    > Czemu? Akurat mam wiertarkę proxxona FBS-240 i szukam jakiegos
    > przyzwoitego lecz niedrogiego statywu, a MB140 jest tańszy od MB200.

    Mam oba, nie ma porównania. 140 jest nieprecyzyjny, ma nieprzyjemne
    opory przy pracy, nie czuje się nacisku wiertła. 200 jest niewiele
    droższy a niepomiernie lepszy.

    P.P.

  • 8. Data: 2014-11-17 22:37:27
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-11-17 22:03, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mam oba, nie ma porównania. 140 jest nieprecyzyjny, ma nieprzyjemne
    > opory przy pracy, nie czuje się nacisku wiertła. 200 jest niewiele
    > droższy a niepomiernie lepszy.
    >
    > P.P.

    Dzięki. Będę miał na uwadze przy kupnie.

  • 9. Data: 2014-11-18 00:05:47
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-11-17 19:34, Piotr Wyderski wrote:

    > Pracuje się na tym znakomicie. Statyw to podstawa, nie polecam
    > wiercenia z wolnej ręki. Giętkiego wałka nie mam, to się nie
    > podzielę wrażeniami, ale pewnie by się kilka razy przydał.

    No tak, zestaw Proxxona by się przydał tylko koszty są już
    wyższe. Zastanawiam się czy go wykorzystam na tyle.

    > Kiedyś miałem chińczyka za 30 zł., ale uchwyt zaciskowy to
    > zdecydowanie nie jest to, co futerko -- szybko się wyciera
    > i zostaje dziadowanie typu dociskanie kawałkiem papieru.

    Szukałem też jakiś opinii na temat tych chińczyków i szczególnie
    negatywnych wrażeń nie znalazłem.

    > Tylko uważaj, to wbrew pozorom są dość silne narzędzia
    > i przy odrobinie pecha można sobie zrobić krzywdę.

    Planuję jakieś okulary ochronne i jak się uda dodatkowe
    osłonki.

    --
    taurus

  • 10. Data: 2014-11-18 00:16:40
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-11-17 19:40, Maks wrote:
    > Z wyglądu jakby ta:
    > http://www.proxxon.com/en/micromot/28472.php?list

    Mam jeszcze w szafie starego Proxxona, nie wiem jaki model
    bo etykieta już starta 12V, ma już ze 20 lat. Przywieziona
    jeszcze przez znajomych z byłego nrdfiu :) W sumie jeszcze
    działa ale niestety trochę niedomaga. Może ją jeszcze spróbuję
    zreanimować i dokupię tylko zestaw końcówek :O

    --
    taurus