  • 1. Data: 2014-11-16 08:36:55
    Temat: Kondensatory w zasilaczu impulsowym.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Naprawiam czasami zasilacze różnej maści, i tak się zastanawiam nad
    kondensatorami elektrolitycznymi.
    Mam teraz na biurku zasilacz - w jednej gałęzi po wtórnej stronie ma 3
    sztuki 82uF w drugiej 4 sztuki 180uF.
    Skąd projektanci biorą takie wartości dzikie? Wyłącznie z obliczeń bo im
    tak wyszło?
    Zamiast 82uF wsadzam 100uF. Zamiast 180uF najbliżej 220uF.
    Czym ryzykuję przy takiej podmianie?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2014-11-16 11:47:15
    Temat: Re: Kondensatory w zasilaczu impulsowym.
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a gdyby Ktoś wiedział jak te kondziory się wylicza to mógłby coś napisać...

  • 3. Data: 2014-11-16 13:22:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > a gdyby Ktoś wiedział jak te kondziory się wylicza to mógłby coś
    > napisać...

    Jak się wylicza to są podstawy ze szkoły średniej.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2014-11-16 13:30:10
    Temat: [OT] Kondensatory w zasilaczu impulsowym.
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czyli jak?
    skoro wszystko wiesz to po co się pytasz?

  • 5. Data: 2014-11-16 13:31:16
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    z jeden przypadek miałem, że po wymianie kondziora na inny przetwornica
    nie wstała... kiedyś tam...

  • 6. Data: 2014-11-16 14:01:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Sunday, November 16, 2014, 1:22:36 PM, you wrote:

    > Jak się wylicza to są podstawy ze szkoły średniej.

    Trochę przesadzasz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-11-16 14:05:56
    Temat: Re: [OT] Kondensatory w zasilaczu impulsowym.
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    bo normalnie to liczy się z mocy transformatora, natomiast mi cały czas
    po głowie chodzi myśl, że w przetwornicy liczy się z rezonansu...
    ogólnie, to chyba trzeba wielokrotnie rozważać jakieś rezonanse w
    przetwornicach - takie mam wrażenie...

  • 8. Data: 2014-11-16 15:19:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Hello Irokez,
    >
    > Jak się wylicza to są podstawy ze szkoły średniej.
    > Trochę przesadzasz.

    No tak "trochę" ;)
    Mniejsza z tym. Tak przeglądając ceny jednak można zaoszczędzić jakieś
    ułamki centa na sztuce dając 82uF zamiast 100uF, mimo że dostępność w
    sklepach jednego i drugiego, po zastosowaniu filtra wymaganych
    parametrów, to tak jakby 1 do 50 o ile w ogóle jest.

    Jakie jest ryzyko dając większe kondensatory oprócz większego prądu ich
    ładowania (pojemność, mniejsza impedancja)?

    --
    Irokez