  • 11. Data: 2014-11-18 11:08:16
    Temat: Re: Mini szlifierka - wybór
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-17 o 19:23, taurus pisze:
    > Poradźcie co wybrać z mini szlifierek ze średniej chińskiej półki :)
    > Czy ktoś miał to w ręce i może się podzielić "wrażeniami"? :)
    To wszystko to samo. Zero różnic mechanicznych, poza różną zawartością
    kuferka.
    A ten "mini statyw" to jest pic na wodę - to jest kij z hakiem, byś
    sobie szlifierkę powiesił koło biurka, by ci wałek elastyczny dyndał
    przy miejscu pracy. Równie dobrze można żyć bez tego.

    > Jaka moc będzie wystarczająca do podstawowych zastosowań domowo-
    > warsztatowych? Polerowanie, cięcie PCB, wiercenie, wykańczanie
    > krawędzi, itp. Czy mini wąż i statyw będzie się do czegokolwiek
    > nadawał czy to tylko gadżet w zestawie?
    Wg mnie -wąż jest pic na wodę - bo stawia dość znaczne opory (i grzeje
    się okrutnie), a równocześnie jest tak sztywny - że i tak nie jest
    wygodnie z nim robić. Tak samo ten statyw, który nie jest statywem ;)
    Dużo bardziej warto zainwestować w futerko dodatkowe - takie
    "wiertarkowe" zamiast zaciskowe, zależnie od gwintu - albo od proxxona,
    albo z TME od ichnich niemieckich wiertareczek (nie pamiętam nazwy)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2014-11-18 11:44:52
    Od: s...@g...com

    użytkownik BartekK napisał:

    > To wszystko to samo. Zero różnic mechanicznych, poza różną zawartością
    > kuferka.

    To samo chcialem napisac, ale ugryzlem sie w przewod od klawiatury.
    Widzialem dwia takie profeszynal narzedzia chinskie dremele.
    Pierwsze - cyrkiel, drugie padlo, zwarcie na uzwojeniu wirnika.
    Przy korzystaniu z tego czegos co wyglada na elatyczne
    przedluzenie, obroty sa male, opor duzy co zmniejsza
    chlodzenie silnika. Ja bym tego nie kupil, chyba ze
    do pracy z obciazeniem na 1/3 gwizdka.

  • 13. Data: 2014-11-18 15:03:10
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-11-18 11:08, BartekK wrote:

    > A ten "mini statyw" to jest pic na wodę - to jest kij z
    > hakiem, byś sobie szlifierkę powiesił koło biurka, by ci
    > wałek elastyczny dyndał przy miejscu pracy. Równie dobrze
    > można żyć bez tego.

    Tak myślałem :)

    > Wg mnie -wąż jest pic na wodę - bo stawia dość znaczne opory
    > (i grzeje się okrutnie), a równocześnie jest tak sztywny -
    > że i tak nie jest wygodnie z nim robić.

    Czasem mógłby być pomocny w trudno dostępnych miejscach ale
    pewnie da się też bez tego żyć.

    > Dużo bardziej warto zainwestować w futerko dodatkowe - takie
    > "wiertarkowe" zamiast zaciskowe, zależnie od gwintu - albo
    > od proxxona, albo z TME od ichnich niemieckich wiertareczek
    > (nie pamiętam nazwy)

    Futerko mam w mojej starej maszynie:

    http://pics.tinypic.pl/i/00598/fwdujvtmaurc.jpg
    http://pics.tinypic.pl/i/00598/bejb4hwk6yxz.jpg
    http://pics.tinypic.pl/i/00598/cexvl2h7bulb.jpg

    Dziś ją rozkręciłem i zrobiłem konserwację, nie wiem ile jeszcze
    wytrzyma bo słychać chyba jakieś łożysko. Trzaski i chrobotania
    (powiedzmy, że w miarę delikatne). Do tego wiertarka jest na 12V
    i czasem łatwiej podpiąć się bezpośrednio do 230V.

    Nie wiem jaki to model bo napisy są pościerane, może ktoś będzie
    w stanie zdekodować typ.

    Możecie polecić jakiś zestaw narzędzi do tego, taki który byłby
    przyszłościowy i pasował do nowszych modeli?

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 14. Data: 2014-11-20 19:31:59
    Od: Kabelek <k...@g...de>

    > Nie wiem jaki to model bo napisy są pościerane, może ktoś będzie
    > w stanie zdekodować typ.

    Mam identyczną i od 16 lat sprawuje się wyśmienicie
    Model: FBS/E
    Napięcie: 12-18V
    Moc: 100W
    RPM max: 15000

    Kabelek

  • 15. Data: 2014-11-24 10:52:05
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-11-20 19:31, Kabelek wrote:

    > Mam identyczną i od 16 lat sprawuje się wyśmienicie
    > Model: FBS/E
    > Napięcie: 12-18V
    > Moc: 100W
    > RPM max: 15000

    Dzięki za parametry.

    Zastanawiam mnie jeszcze jedno, czy tego typu narzędzia (np. tej FBS/E)
    mają różną wytrzymałość jako mini wiertarka lub szlifierka? Chodzi mi
    o nieosiowe obciążenia.

    Pozdrawiam,
    --
    taurus

  • 16. Data: 2014-11-24 10:59:56
    Od: taurus <_...@o...pl>

    On 2014-11-18 15:03, taurus wrote:

    > Możecie polecić jakiś zestaw narzędzi do tego, taki który byłby
    > przyszłościowy i pasował do nowszych modeli?

    Czy coś z takich zestawów będzie się nadawało?

    http://allegro.pl/zestaw-koncowek-do-mini-szlifierki
    -niemiecki-i4774272878.html
    http://allegro.pl/mini-zestaw-kamieni-szlifierskich-
    100szt-73410-i4812039657.html
    http://allegro.pl/vthds4-zestaw-szlifierski-125szt-d
    o-mini-wiertarka-i4769653076.html
    http://allegro.pl/akcesoria-99-sztuk-do-dremel-multi
    szlifierka-i4817141021.html

    --
    taurus

  • 17. Data: 2014-11-25 23:43:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-24 10:52, taurus pisze:

    > Zastanawiam mnie jeszcze jedno, czy tego typu narzędzia (np. tej FBS/E)
    > mają różną wytrzymałość jako mini wiertarka lub szlifierka? Chodzi mi
    > o nieosiowe obciążenia.

    Przy wysokich obrotach tych narzędzi siła docisku po promieniu jest
    minimalna. Mam Proxxona od prawie 40 lat, jeszcze z czasów gdy był
    Minicraftem, zero luzów. A wcale nie przeleżał tych czterdziestu w
    walizeczce :-)

    P.P.

  • 18. Data: 2014-11-26 00:49:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-17 o 19:23, taurus pisze:

    > Poradźcie co wybrać z mini szlifierek ze średniej chińskiej półki :)
    Btw W biedronce leżą ostatnie sztuki takiej samej chińczyzny zielonej,
    po 99zł z zestawem gratów.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173