  • 21. Data: 2011-12-09 11:34:55
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "suma" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jbsqju$t1n$1@node2.news.atman.pl...

    > Zbiornik ma pojemność 95l. Straty ciepła wynoszą 0,9 kW/24h.
    Nigdy się tematem nie interesowałem, ale czegoś tu nie rozumiem.
    Miało być 0,9kW*24h ?
    P.G.

  • 22. Data: 2011-12-09 11:50:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Nigdy się tematem nie interesowałem, ale czegoś tu nie rozumiem.
    > Miało być 0,9kW*24h ?

    Obstawiam, że raczej 0,9kWh/24h. To dość realny wynik. Inaczej mówiąc
    trzeba doprowadzać około 40W, aby wcześniej podgrzana woda nie wystygła.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2011-12-09 12:01:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello suma,

    > Zbiornik ma pojemność 95l. Straty ciepła wynoszą 0,9 kW/24h.

    Straty energii podaje się jako energię a nie moc. Stratę energii w
    czaie podaje się jako moc bez podawania czasu. To co powyżej nie
    oznacza nic sensownego.

    Jesli mialo być 0.9kWh/24h to od razu warto to przeliczyć na srednią
    moc potrzebną do utrzymania ciepła ok. 38W - do tego potrzeba baterii
    słonecznych o mocy ok. 200W, kosztujących jakieś 2000PLN, czyli ok.
    4000kWh. Zwrot inwestycji po 12 latach eksploatacji. Czy aby na pewno
    baterie słoneczne tyle czasu wytrzymają w dobrym stanie i pełnej
    sprawności?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-12-09 12:37:17
    Od: "suma" <s...@o...pl>

> [...]
    > 4000kWh. Zwrot inwestycji po 12 latach eksploatacji. Czy aby na pewno
    > baterie słoneczne tyle czasu wytrzymają w dobrym stanie i pełnej

    Tutaj jest ogniwo 190W
    http://allegro.pl/bateria-sloneczna-panel-fotowoltai
    czny-190w-24v-i1968062516.html
    za 1190zł. Przyjmujesz, że zwrot to 12 lat, ale nie przyjmujesz ciągłej
    tendencji wzrostowej cen energii. Wystarczy spojrzeć na wykres
    http://static1.money.pl/i/a/78/92494.gif aby stwierdzić, że zwrot inwestycji
    w solar za 1190zł "na oko" powinien zwrócić się po ok. 5 latach, a później
    mimo zmniejszenia efektywności i tak będziemy dużo do przodu ze względu na
    ciągłe wzrosty cen eneregii.

  • 25. Data: 2011-12-09 15:07:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello suma,

    Po co cytujesz sygnaturki?

    > Tutaj jest ogniwo 190W
    > http://allegro.pl/bateria-sloneczna-panel-fotowoltai
    czny-190w-24v-i1968062516.html
    > za 1190zł.

    Ja tam widze 36V a nie 24W. Papier cierpliwy, wszystko wytrzyma...

> [...]
    > mimo zmniejszenia efektywności i tak będziemy dużo do przodu ze względu na

    Ooooczywiście, gdyby nie to, że to znów tylko papier. Bo równie dobrze
    ktos może mi panele zapier****ć w 2 dni po instalacji. Której kosztów
    - nota bene - w ogóle nie wziąłes pod uwagę.

    Ale wracając na ziemię - problemem jest niewystarczająca wydajność
    zimą - to nadal jest zbyt zalezne od pogody. Wolę pompę cieplną -
    zwrot jest szybszy, dziala bez względu na chmury, daje więcej ciepła z
    powierzchni.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-12-09 20:25:28
    Od: "suma" <s...@o...pl>

> [...]
    > zimą - to nadal jest zbyt zalezne od pogody. Wolę pompę cieplną -
    > zwrot jest szybszy, dziala bez względu na chmury, daje więcej ciepła z

    Podaj proszę link do jakichś tańszych rozwiązań pompy ciepła do CWU. Może
    być Allegro.

  • 27. Data: 2011-12-09 20:50:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-09 10:47, AlexY pisze:

    > Kolektory rurowe próżniowe działają nawet zimą

    > Fajna sprawa ale trzeba mieć coś więcej niż kawałek dachu do tego. A w
    > razie awarii bez koparki ani rusz :)

    W całym systemie ogrzewania pompą cieplną to wymiennik w glebie ( w
    postaci pętli z rucy PVC) jest najmniej awaryjnym elementem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2011-12-10 15:03:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Szczególnie dobrze, gdy sa przykryte śniegiem a niebo pokrywają gęste
    > chmury.

    Nie wnikam ile % dziennie działa, jeśli słońce dociera to działa i w zimę.

    > Jedno z wielu, możliwych rozwiązań. Istita jest to, że pobiera z
    > otoczenia tyle ciepła, ile budenek oddaje minus żuzyta energia
    > elektryczna na zasilanie.

    Podobnie jak każde inne (prawidłowo wykonane i wyregulowane) systemy
    ogrzewania, czy to na węgiel czy to na słońce, minus jest taki że słońca
    może być za mało i trzeba dogrzewać drogim nośnikiem energii.

    > Od czego są Google?

    Konta tam nie mam i mieć nie zamierzam.

    > Ale po co? Żeby sobie utrudnić? UC3843 kosztuje 95 groszy. I się nie
    > zawiesi.

    Nie jest to utrudnienie, lubię to, terminy mnie nie gonią, procków luzem
    jeszcze parę mam

    [..]

    > Daj link do projektora.

    http://www.ebay.co.uk/itm/130595806838
    http://www.ebay.co.uk/itm/250910375685
    ogólnie słowa kluczowe LED 100W projector

    Jest tylko jedno ale: 800x600, to co strugam będzie HD ready 1280x800.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 29. Data: 2011-12-10 15:06:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Dobrze podał. Z metra kwadratowego rzeczywistej baterii wyciągniesz w
    > szczycie 100W, sredniorocznie czyli uwzględniając noce, zimy, dni
    > pochmurne itd. 10W będzie dobrym wynikiem.

    Mae culpa, średnio rocznie przeoczyłem. Aczkolwiek dla mnie istotne jest
    ile wyjdzie w czasie słonecznym (na noc i zachmurzenie nie mamy wpływu),
    do celów statystycznym i do oceny zysku - macie rację.

  • 30. Data: 2011-12-10 15:08:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Obstawiam, że raczej 0,9kWh/24h. To dość realny wynik. Inaczej mówiąc
    > trzeba doprowadzać około 40W, aby wcześniej podgrzana woda nie wystygła.

    To nie idzie nieliniowo z temperaturą? Czy może jest to do pominięcia w
    roboczym zakresie.