  • 11. Data: 2010-10-29 20:59:23
    Temat: Re: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > Na torze zawsze podniesiesz temperaturę letnich do jakiegoś akceptowalnego
    > poziomu. Ale przy -10 na zwykłej drodze może być już różnie. Przedwczoraj i
    > wczoraj zrobiłem 600 km. w trasie na nowych zimówkach Dunlop Wintersport M3
    > czy jakoś tak i było dużo ale to dużo gorzej niż na letnich. Rozmiar ten
    > sam - runflaty 225/55R17 tylko, że letnie są jeszcze w miarę sztywne a
    > zimówki im bliżej prędkościom z 2 z przodu tym bardziej zaczynają pływać.
    > Droga hamowania też sporo dłuższa.

    To na zimówkach[w zimie]jezdzi sie z predkościamy z 2=ką z przodu???
    W jakim kraju??
    pozdro.jack
    Ps.kto zmienia zimówki a Tirze??[12 sztx1000zł]

  • 12. Data: 2010-10-29 21:09:38
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

    > To na zimówkach[w zimie]jezdzi sie z predkościamy z 2=ką z przodu???
    > W jakim kraju??
    > pozdro.jack

    Fantazja małolata...

  • 13. Data: 2010-10-29 21:21:44
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    <gkrzych> wrote:
    > Użytkownik "jack" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Fantazja małolata...

    Dlaczego? Ja na zimówkach Goodyear Ultragrip Performance 235x40/R18 bez problemu
    ponad 200 jechałem. Na prostej się to wiele od letnich nie różniło (taki sam
    profil), natomiast teraz potestuję na łukach szybkich i wolniejszych.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!

  • 14. Data: 2010-10-29 21:32:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2010 20:59:23 +0200, jack wrote:
    >To na zimówkach[w zimie]jezdzi sie z predkościamy z 2=ką z przodu???
    >W jakim kraju??

    A masz jakies watpliwosci w jakim ?

    >Ps.kto zmienia zimówki a Tirze??[12 sztx1000zł]

    Ale to nie opony powinienes liczyc, tylko koszty wymiany.
    I przechowywania.

    No i nie wiem na ile takie opony starczaja - ale moze nie ma problemu
    kosztow, jesli i tak co pol roku trzeba nowe.

    J.

  • 15. Data: 2010-10-29 21:37:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-29 19:32, Przemek V pisze:

    > Na torze zawsze podniesiesz temperaturę letnich do jakiegoś akceptowalnego
    > poziomu. Ale przy -10 na zwykłej drodze może być już różnie.

    Trasa była pokonywana w coś około 3 minuty, więc w zasadzie bez szans na
    ustabilizowanie temperatury opon.
    Najpierw czekało się na start, potem chwila jazda i potem znowu stygło,
    więc warunki temperaturowe raczej zbliżone do drogowych.

  • 16. Data: 2010-10-29 22:21:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Katanka

    > Chyba pora zmieniac opony na zimowe, choć za oknem pięknie słońce
    > świeci. Będzie poprawa podczas takich samych warunków na tej samej
    > drodze, czy raczej nie?

    Zależy jakie letnie i jakie zimowe. O tym nic nie napisałeś.

    --
    ignorance is bliss

  • 17. Data: 2010-10-29 23:09:54
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Pojeździłem sobie wczoraj dość ostro po okolicznych, krętych drogach. Było około
    > 4-5 stopni za oknem i mimo, że asfalt był suchy, to opony nie trzymały jak
    > powinny...
    To chyba jakieś radzieckie? Bo dobre opony letnie na suchym nawet przy -20st. C.
    trzymają sie nie gorzej niż zimówki. Przynajmniej, te na których zawsze
    jeździłem zimą. Właściwie to wymuszoną przez obfity śnieg zmianę na zimowe
    zawsze odczuwałem jako pogorszenie przyczepności na suchym w stosunku do
    letnich, ale może zimówki miałem radzieckie? ;-)
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 18. Data: 2010-10-30 01:45:00
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Katanka <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    Będzi
    > poprawa podczas takich samych warunków na tej samej drodze, czy raczej nie?

    Właśnie zmieniłem na zimowe i zrobiłem 700km dziś.

    Zimówki (Continental ???) trzymają gorzej, znacznie niż zniszczone letnie
    (poszły w kosz, nie nadawały się - o dziury (i nie tylko) "się popsuły")

    Za to rozmiar teraz mam w końcu taki jak powinien być, bo poprzedni
    właściciel dał wąskie jakieś.

    I hałas mniejszy (ponad 150km/h), bo się okazało że to opony wibrowały
    że hej... poniżej ~150 głośniej niż letnie.

    Co do ślizga:
    Tak jak dodam gazu to czasami ślizga, ale szpera popsuta
    u mnie lub jej brak. ASR nie złapie tego szybko ? szpery brak ?

    a i szerokie lepsze na koleiny :) zdecydowanie !
    205/60R15 są ok i dobrze tłumią, tylko mam małe felgi to opona
    może być gruba :)

    pozdrawiam.

  • 19. Data: 2010-10-30 07:39:41
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 20:59:23 +0200, jack napisał(a):

    > To na zimówkach[w zimie]jezdzi sie z predkościamy z 2=ką z przodu???
    > W jakim kraju??

    W Polsce. Ostatniej zimy widywałem magików jadących 20-29 km/h, choć ich
    oponom się nie przyglądałem.

    AK

  • 20. Data: 2010-10-30 07:51:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin jack

    > To na zimówkach[w zimie]jezdzi sie z predkościamy z 2=ką z przodu??? W
    > jakim kraju??

    Ja nie widzę problemu. ;)

    --
    ignorance is bliss