eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają › Re: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
    Date: Fri, 29 Oct 2010 23:45:00 +0000 (UTC)

    Katanka <k...@i...pl> napisał(a):

    > Pojeździłem sobie wczoraj dość ostro po okolicznych, krętych drogach. Było
    okoł
    > 4-5 stopni za oknem i mimo, że asfalt był suchy, to opony nie trzymały jak
    > powinny. Przy dodawaniu gazu o wiele szybciej traciły przyczepność. Auto na
    > zakrętach było też znacznie bardziej podsterowne i w kilku momentach się
    > zdziwiłem, że nie moge utrzymać toru jazdy, gdy jeszcze dwa miesiące temu
    można

    > było bez problemu przy tej samej prędkości.
    >
    > Chyba pora zmieniac opony na zimowe, choć za oknem pięknie słońce świeci.
    Będzi
    > poprawa podczas takich samych warunków na tej samej drodze, czy raczej nie?

    Właśnie zmieniłem na zimowe i zrobiłem 700km dziś.

    Zimówki (Continental ???) trzymają gorzej, znacznie niż zniszczone letnie
    (poszły w kosz, nie nadawały się - o dziury (i nie tylko) "się popsuły")

    Za to rozmiar teraz mam w końcu taki jak powinien być, bo poprzedni
    właściciel dał wąskie jakieś.

    I hałas mniejszy (ponad 150km/h), bo się okazało że to opony wibrowały
    że hej... poniżej ~150 głośniej niż letnie.

    Co do ślizga:
    Tak jak dodam gazu to czasami ślizga, ale szpera popsuta
    u mnie lub jej brak. ASR nie złapie tego szybko ? szpery brak ?

    a i szerokie lepsze na koleiny :) zdecydowanie !
    205/60R15 są ok i dobrze tłumią, tylko mam małe felgi to opona
    może być gruba :)

    pozdrawiam.