  • 1. Data: 2010-10-29 12:27:48
    Temat: Wyłacznik świateł w Felicji - kluczyka już nie trzeba :)
    Od: "S P 1 Q X L" <SP1QXL@PL>

    Od kilku dni trochę szwankował wyłącznik świateł. Ten od pozycji, co
    włącza od razu mijania. No i dziś ciekawostka, podjeżdżam pod prace,
    wyłączam silnik, zabieram się za wyładunek z bagażnika i nagle, cyk,
    włącza mi się kierunkowskaz.

    Ki diabeł?

    Wsiadam, okazuje się że świecą się kontrolki jakby były w stacyjce
    kluczyki. Wyciągam więc kluczyki z kieszeni wkładam, przekręcam, w
    drugą, wyjmuję, nic, bez zmian.
    Odpaliłem silnik, wyjąłem kluczyki, silnik nadal kręci...

    Wiec odłączyłem akumulator, potem po wyładowaniu bagażnika, podłączam
    wszystko, stan nadal taki, jaki był więc odpalam silnik, próbuję światła
    włączyć, i zero reakcji, więc przekręcam kluczyk na 0 i nagle, wyłącza
    się. Więc próba na sucho z wyłącznikiem świateł i nagle zamiast pozycji
    włącza się wszystko jakbym przekręcił kluczyk w stacyjce.

    Doprawdy ile komplikacji trzeba aby w głupim wyłączniku świateł tyle
    funkcji umieścić :(

    PS. Domyślam się, ze wyłącznik spowodował zwarcie i + poszedł na
    instalację samochodu, tą "po kluczyku" :(

  • 2. Data: 2010-10-29 18:55:06
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-10-29 12:27, S P 1 Q X L pisze:
    > Doprawdy ile komplikacji trzeba aby w głupim wyłączniku świateł tyle
    > funkcji umieścić :(

    W moim starym aucie wlaczenie swiatel awaryjnych powodowalo takie skutki
    jak wlaczenie zaplonu ;) Jak sie wlaczylo awaryjne, to nie dalo sie
    zgasic auta i dalo sie je normalnie zapalic stykajac przekaznik pod
    maska. Nie doszedlem nigdy do tego co to bylo.