  • 11. Data: 2014-02-12 23:02:26
    Temat: Re: Migotanie ekranu w laptopie Sony
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-11 18:44, Przemysław Ryk pisze:
    > http://mva.pl/viewtopic.php?f=21&t=6?
    >
    > http://monitory.mastiff.pl/images/mva/frc1.gif
    > http://monitory.mastiff.pl/images/mva/frc2.gif
    >
    > Wyświetlać je należy przy skalowaniu 1:1. Jeżeli obraz będzie migotać - to
    > tego na swojej matrycy już nie przeskoczysz.

    Ciekawe o czym piszecie... A kiedy to ma migać? Przy przesuwaniu okna,
    czy patrząc na nieruchomą bitmapę?

    Marek

  • 12. Data: 2014-02-12 23:24:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 23:02:26 +0100, Marek napisał(a):

    > Ciekawe o czym piszecie... A kiedy to ma migać? Przy przesuwaniu okna,
    > czy patrząc na nieruchomą bitmapę?

    Obrazek wyświetl w skali 1:1 i poruszaj oknem.

    [ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę. (S.J. Lec) ]

  • 13. Data: 2014-02-13 01:57:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <t...@f...kuku.pl> wrote in message
    > Zauważyłem, że z odświeżaniem ekranu jest coś nie tak, tzn. wygląda na
    > to,
    > że jest zbyt mała częstotliwość odświeżania, bo widzę, jak obraz mruga.
    > Najlepiej to widać, gdy na ekranie jest wyświetlana jednolita
    > powierzchnia.
    > Niby w ustawieniach jest 60Hz,

    Nie przekładaj doświadczeń z monitorów kineskopowych na te LCD.
    Zwłaszcza te z podświetlaniem LEDowym (jak w Twoim laptopie) a nie
    świetlówkowym.... Odświeżanie ustawione na 60Hz jest typowe i takie
    jest we wszystkich wyświetlaczach LCD jakie znam. Tym bym się nie
    martwił. Sprawdź raczej czy masz ustawioną "sprzętową" rozdzielczość
    ekranu w systemie, znaczy się czy masz tam 1920x1080 pikseli.
    Każda odchyłka od tej sprzetowej rozdzielczości skutkować będzie
    znacznym pogorszeniem jakości obrazu (znowu inaczej niż w CRT).

  • 14. Data: 2014-02-13 02:14:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 18:57:02 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Każda odchyłka od tej sprzetowej rozdzielczości skutkować będzie
    > znacznym pogorszeniem jakości obrazu (znowu inaczej niż w CRT).

    Tylko pogorszenie jakości obrazu przy wyświetlaniu obrazu w niższej niż
    naturalna rozdzielczości jakoś nie idzie w parze z migotaniem ekranu w
    specyficznych warunkach. A specyficznym warunkiem najczęściej jest
    wyświetlanie określonych odcieni.

    [ Męskie: ,,I dlaczego ona się obraziła? Przecież nic takiego nie ]
    [ powiedziałem!" przypomina bardzo kobiece: ,,Nie wiem dlaczego się zepsuło?]
    [ Ja tego nie ruszałam, samo się zrobiło!". (JoeMonster.org) ]

  • 15. Data: 2014-02-13 02:54:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message

> [...]
    > naturalna rozdzielczości jakoś nie idzie w parze z migotaniem ekranu w
    > specyficznych warunkach. A specyficznym warunkiem najczęściej jest

    Ja sądzę że warto aby sobie to sprawdził. Z mojej praktyki wynika, że
    rozdziałka jest najczęstsza przyczyna jakichkolwiek problemów z jakością
    obrazu na laptopach - zwłaszcza jeśli przeinstalowywał system operacyjny
    lub drivery do karty graficznej to szansa przestawienia rozdzielczości
    i zrobienie sobie nieświadomie "ziaziu" jest bardzo duża.

    Miganie ekranu może być jednym z objawów jeśli sterownik wyświetlacza
    będzie mieć złą liczbę pikseli w linii lub złą liczbę linii na ekranie i
    zgłupieje
    bo autor programu sterownika nie przewidział/nie przetestował tego dobrze.

  • 16. Data: 2014-02-13 04:28:49
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-12 21:00, work pisze:
    > a nie wiesz jak było przed aktualizacją do win 8.1. Wiem że różne cuda
    > zdarzają się po przejściu z 8 do 8.1 dlatego na moim samsungu ciągle
    > jeszcze mam 8 a jak przeszedłem razu pewnego na 8.1 to karta graficzna
    > 3D przestała działać. Teraz czekam na dopracowanie 8.1.
    >
    > pozdro

    dals/index.html

    Poszukać sterowników pod 8.1 do karty graficznej, albo poprosić system,
    żeby sam znalazł. Zajrzeć w ustawienia karty graficznej.

    --
    animka

  • 17. Data: 2014-02-13 07:58:44
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Jestem niemal pewien, że migotania nie będzie po wyjściu na światło dzienne - po
    wyłączeniu wszelkiego oświetlenia elektrycznego w
    > pomieszczeniu.

    W dzień bez oświetlenia, to samo, w ciemnym pokoju też i nawet dziś sprawdziłem,
    że przy dowolnej rozdzielczości. Migotanie jest najbardziej widoczne na jednolitym,
    szarym tle i przy ustawieniu jasności na 50%. Nieco zanika wraz ze wzrostem jasności.
    Przy pełnej jasności, mogę uznać, że nie jest widoczne. Tak samo jak po wejściu
    do BIOS-u, zapewne dlatego, że tam z powodu braku regulacji jasności, jest ona
    ustawiona ma maxa, stąd nie widzę tego mrugania.
    Co ciekawe i potwierdzające że coś się zmienia w pracy matrycy przy różnych
    jasnościach to to, że jak oglądam ten obraz z laptopa przy jasności na 50%
    przez aparat komórki, to widzę na ekranie przechodzące paski (zapewne przez
    różne częstotliwości odświeżania kompa i aparatu), ale jak ustawię w laptopie
    jasność na maxa, to już na telefonie obraz z laptopa jest gładki, tak jak w BIOS-ie.

    Już samo bardzo wyraźne mruganie szarego tła (zamiast gładkiego tła, pokazują
    się dodatkowe jakby "strzępki", coś a'la artefakty w TV cyfrowej) w tabeli
    z nagłówkiem "Histórico Medallas" na stronie olimpijskiej:

    http://olimpiadas.clarosports.com/medals/all-time-me
    dals/index.html

    pokazuje, że coś nie tak z tym odświeżaniem, albo jak wejdę na Wirtualną Polskę
    i przesuwam stronę, to czcionki odświeżają się bardzo leniwie, tzn. pozostawiają
    po sobie taką smugę (w porównaniu z monitorem kompa stacjonarnego, też
    o rozdzieczości Full HD, gdzie ta smuga jest bardzo znikoma).

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 18. Data: 2014-02-13 08:06:42
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    > Każda odchyłka od tej sprzetowej rozdzielczości skutkować będzie
    > znacznym pogorszeniem jakości obrazu (znowu inaczej niż w CRT).

    Oczywiście, że mam ustawioną rozdzielczość 1920x1080 i jak wspomniałem
    w innym wątku, migotanie jest takie samo przy dowolnej rozdzielczości.
    Może dla sprawdzenia warto by było przywrócić system z 8.1 do 8. Może coś
    jest skopane w sterownikach do 8.1, które mam zainstalowane najnowsze
    ze strony Sony:

    http://www.sony.pl/support/pl/product/SVE1713Y1EB/up
    dates

    oczywiście te dedykowane dla Windows 8.1.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 19. Data: 2014-02-13 08:32:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-13 07:58, Marek pisze:

> [...]
    > jest ona
    > ustawiona ma maxa, stąd nie widzę tego mrugania.

    Odpal jakieś liveCD, mi to wygląda na źle dobraną częstotliwość
    świecenia podświetlenia.

  • 20. Data: 2014-02-13 09:42:19
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-02-13 08:32, BQB pisze:

    > Odpal jakieś liveCD, mi to wygląda na źle dobraną częstotliwość
    > świecenia podświetlenia.

    A jak to wygląda, gdy włączy się tryb tzw. "full power" zamiast
    oszczędnego - może tu o tryb oszczędzania energii chodzi?