  • 31. Data: 2014-02-14 12:24:27
    Temat: Re: Migotanie ekranu w laptopie Sony
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 13 Feb 2014 19:31:08 +0000 (UTC)
    "Marek" <m...@w...pl> wrote:
    > Odpaliłem z płyty Linuxa i ekran nie mruga, ale pewnie dlatego, że jasność
    ekranu jest na full
    > i nie można jej zmniejszyć, zapewne z powodu braku sterownika obsługującego
    jasność.

    I myślę że to nie migają piksele tylko podświetlenie, a raczej jego regulacja
    jasności przez PWM (pulse-width-modulation) na zbyt niskiej częstotliwości. Nie wiem
    od czego to zależy - niektóre (gorsze) matryce tak mają.

    P.

  • 32. Data: 2014-02-14 12:53:49
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

    > I myślę że to nie migają piksele tylko podświetlenie, a raczej jego regulacja
    jasności przez PWM (pulse-width-modulation) na zbyt

    Wygląda na to, że masz rację, bo jak już wspomniałem, gdy pod Windows 8.1 podkręcę
    jasność na maxa,
    to migotania nie widzę i aparat mojej komórki też nie widzi. Gdy tylko zaczynam
    schodzić jasnością w dół,
    to od pewnej jasności w aparacie komórki pojawiają się pasy, naprzemian jaśniejsze i
    ciemniejsze, ale
    ich szerokość pozostaje stała przy dalszym zmniejszaniu jasności, więc teoretycznie
    (tak mi się wydaje)
    gdyby jasność podświetlenia była regulowana przed ustawienie wypełnienia, to te pasy
    by się rozszrzały,
    Nie chcę twierdzić, że u mnie w laptopie nie jest zastosowana taka metoda regulacji
    jasności, bo z tego
    co dziś czytałem, tego typu sterowanie jest dośc powszechne w monitorach LCD.

    > Nie wiem od czego to zależy - niektóre (gorsze) matryce tak mają.

    No nie mów :D, ten laptop kosztował ponad 4000 zł, więc chyba takiej lipnej matrycy
    (i jej elektroniki)
    nie wstawili, tym bardziej że Sony opisuje tą matrycę Full HD jako duży atut tego
    modelu.

    A miał być taki fajny komp...:( Jeszcze długo przed zakupem dokładnie sprawdzałem w
    sklepie
    wszystkie parametry tego kompa (nawet czy wentylator cicho chodzi), a nie przyszło mi
    do głowy,
    że będzie taka kupa z ekranem.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 33. Data: 2014-02-14 13:47:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 14 Feb 2014 12:53:49 +0100, Marek napisał(a):

    (ciach...)

    > No nie mów :D, ten laptop kosztował ponad 4000 zł, więc chyba takiej
    > lipnej matrycy (i jej elektroniki) nie wstawili, tym bardziej że Sony
    > opisuje tą matrycę Full HD jako duży atut tego modelu.

    Tylko popatrz, co odnośnie owych zalet piszą. To, że masz wysoką
    rozdzielczość owszem, może zaletą być (choć pytanie przy jakiej przekątnej).
    Wcale nie implikuje to zastosowania wysokiej klasy samej matrycy i jej
    układów sterujących czy podświetlenia.

> [...]
    > sprawdzałem w sklepie wszystkie parametry tego kompa (nawet czy
    > wentylator cicho chodzi), a nie przyszło mi do głowy, że będzie taka kupa

    Magia cyferek... :(

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

  • 34. Data: 2014-02-14 13:57:39
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

> [...]
    > przekątnej). Wcale nie implikuje to zastosowania wysokiej klasy samej
    > matrycy i jej układów sterujących czy podświetlenia.

    Miałem Vaio 16'9" z matrycą FHD i nic mi nie mrygało tylko ja miałem starszą
    wersję grafiki jeszcze na NV bo teraz dają AMD.

    Uważaj na wentyl bo padają, mi padł i grafa poszła się ebać i cały laptop
    leży uwalony.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 35. Data: 2014-02-14 15:20:34
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    jasności przez PWM (pulse-width-modulation) na zbyt
    > niskiej częstotliwości. Nie wiem od czego to zależy - niektóre (gorsze) matryce tak

    I to by też tłumaczyło, dlaczego na drugim laptopie, 6 letnim Asusie, nie ma migania
    na różnych obrazach testowych,
    bo tam nie ma podświetlenia LED (jak w Sony'm), a jest świetlówka.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 36. Data: 2014-02-14 16:37:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 14 Feb 2014 15:20:34 +0100, Marek napisał(a):

    > I to by też tłumaczyło, dlaczego na drugim laptopie, 6 letnim Asusie, nie
    > ma migania na różnych obrazach testowych, bo tam nie ma podświetlenia LED
    > (jak w Sony'm), a jest świetlówka.

    Tyle tylko, że różnica bierze się z czego innego - po prostu LED gaśnie w
    zasadzie natychmiast, świetlówka ma pewną bezwładność. Innymi słowy zalety
    podświetlenia LED obnażają jednocześnie niedoróbki technologiczne części
    matryc.

    [ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam. ]
    [ (Jean-Baptiste Emmanuel Zorg) ]

  • 37. Data: 2014-02-15 02:25:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    o...
    > Sterownik karty graficznej daje na wyjściu sygnał o określonych
    > parametrach
    > - m.in. rozdzielczości. Całą resztę, do której należy m.in. skalowanie
    > obrazu w niższej rozdzielczości, niż naturalna matrycy, robi już
    > elektronika
    > monitora.

    Mowa jest o laptopie... Sterownik podaje sygnały bezpośrednio na panel LCD.