  • Data: 2023-03-13 15:37:08
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-11 o 16:22, alojzy nieborak pisze:

    > Usuniecie warstwy opisu z pól lutowniczych?

    Tak.
    To jest ostrzeżenie, bo zazwyczaj oznacza nieprawidłowe umieszczenie
    jakiegoś tekstu.
    Jak potem ktoś generując gerbery nie każe przyciąć opisu soldermaską to
    w gerberach będzie farba na padach. Nie każda płytkarnia wytnie.

    W Protelu 'od zawsze' na warstwie opisów miałem też zaznaczoną
    biegunowość (np. kreska przez pin katody diody, czy ukośna kreska przez
    pin 1). Nie miałem tam dość warstw aby to zrobić inaczej. W KiCadzie też
    mi brakuje warstw i oznaczenie biegunowości mam tak, że potem muszę
    blokować ostrzeżenia bo miałbym ich na dzień dobry kilkadziesiąt.

    Nasze płytki były zawsze bez warstwy opisów (w ogóle jej nie wysyłaliśmy).
    Ale raz to przeoczyłem i odpowiedni gerber został wygenerowany i trafił
    do płytkarni no i przez niektóre pady szła kreska farby.
    Na tej warstwie stosowałem wyłącznie linie o grubości 1 mils. Jakiś
    automat pewnie im to pogrubił do jakiegoś minimum. Mimo, że kreseczki
    były cieniutkie to jednak sprawiały problemy przy lutowaniu rozpływowym.
    P.G.