  • Data: 2023-03-13 15:35:09
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-11 o 14:33, Trybun pisze:

    > I tak to mniej więcej  właśnie montuję, jednak bez zewnętrznego
    > zasilacza nic to nie daje.. na samym zasilaniu z dekodera nie idzie,.
    Bo tak jak pisałem za niskie, u siebie mam około 8V.

    >   Wobec tego że jak widać znasz się trochę na temacie co byś poradził
    > na kolejną moją bolączkę. Otóż ostatnio często wieczorami bzikuje sygnał
    > z jednego z MUXów. Moc sygnału skacze na nim od 0 do 100% sygnał.
    > Podejrzewam pobliską bazę wojskową, pytanie dlaczego dzieje się to tylko
    > w przypadku jednego MUXa,.
    Jeden mux jedna częstotliwość.

    >Pozostałe o takiej samej mocy na nadajniku
    > sprawują się dobrze, także i te o wyższej i mniejszej mocy sprawują się
    > dobrze.
    Bo są inne częstotliwości, jednostka sieje jakimiś harmonicznymi i ta
    jedna 'wchodzi' ci w odbiór.

    >Jakiś gadżet antyzakłóceniowy na zestawie antenowym  by pomógł?
    Sa dwie szkoły, Falenicka i Otwocka :) bo inaczej by za prosto było,
    jeśli to harmoniczna to niewiele zrobisz filtrami bo też stłumisz swój
    sygnał, tu pomoże dobra kierunkowa antena Yagi, im większa (dłuższa) tym
    lepsza, może się nawet bez wzmacniacza obejdzie, wystarczy sam symetryzator.
    A jeśli ta jednostka sieje sygnałem ale nie w twojej częśtotliwości
    tylko zbliżonej to może zatykać wzmacniacz, jest przesterowany i wtedy
    też będzie podobna czkawka. Rady wtedy są dwie, inny wzmacniacz, może
    słabszy ale taki co ma filtry pułapki na wejściu, ten co dawałem link
    jakies tam ma i nawet podają jego charakterystykę, wtedy powinien
    wytłumić sygnały z poza pasma, ale gwarancji nie ma.
    Albo lepsza antena czyli jak wyżej napisałem.
    Antena najlepiej na określone kanały, im węższy zakres odbioru tym
    lepiej, jak trzeba inny mux dalej oddalony to lepiej dać odrębną antenę
    i połączyć je sumatorem antenowym lub zwrotnicą.

    --
    Janusz