  • Data: 2023-03-03 21:16:25
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-03 o 20:05, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Kiedyś tydzień szukałem, co zakłóca mi w domu komórkę i radio
    > (szumy/brak odbioru)...winnym okazał się kondziu w zasilaczu laptopa u
    > córki, który to zasilacz tak siał, że w oczy szczypało :D

    Skąd wiesz, że kondensator?
    Są rozbieralne zasilacze, że dało się wymienić i pomogło?

    Już kiedyś o tym pisałem bo to dawno było.
    Moje najdłuższe poszukiwania (ale z innej bajki) to półtora roku.
    Problem: dlaczego samochód czasem (raz na miesiąc/dwa) nie odpala i
    trzeba go na mieście zostawić. Jak się po niego pójdzie za godzinkę,
    dwie to odpali i potem znów miesiąc spokoju.
    Żaden elektryk samochodowy się za coś takiego nie weźmie, bo się nie da
    zademonstrować co nie działa.
    Pierwszym zwiastunem rozwiązania było zaobserwowanie, że jak nie chce
    zapalić i zadzwoni się po taryfę to od razu odpala.
    Doszło do tego, że żona kiedyś podepchała go w hali garażowej bliżej
    wyjazdu aby mieć zasięg i zadzwoniła do mnie mówiąc:
    "Cześć, dzwonię tylko aby mi samochód odpalił."
    Winne były styki przekaźnika immobilizera. Nie podejrzewałem
    immobilizera bo po przyłożeniu klucza (taki kontaktowy) słychać było, że
    przekaźnik cyka.
    Komórka trzymana na lewym kolanie przy dzwonieniu była blisko tego
    przekaźnika umieszczonego gdzieś pod deską w tym rejonie.
    P.G.