    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 1 Mar 2023 07:08:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: Miernik napięcia
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 marca 2023 o 10:13:54 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Tak, 12 V, ale bez reakcji, po takiej próbie już bym go wywalił, ale ta
    > diodka się świeci.

    No to po co amperomierz?
    Widać, że stracił wydajność.
    Oczywiście o ile ta żarówka sprawna.
    A diodka nadal się świeci jak podłączysz tą żarówkę?

    Kto wie, może diodka ma osobny obwód?
    I/albo sygnalizuje podłączenie 230V - a nie obecność 12V na wyjściu.

    Hmm, a ile tych płytek w antenie spalił już ten zasilacz?
    Cierpliwość miałeś do niego, ale widać w końcu ucho się urwało.

    Ale ale, w dekoderach DVB-T - nawet chyba w moim wiwa, też nie "pudełkowym",
    a takim wiszącym w gnieździe SCART telewizora i zasilanym z zewnętrznego-wtyczkowego
    zasilacza 5V
    (który oryginalny wzion i po jakimś czasie umar, więc zastąpiłem innym), była opcja
    zasilania anteny.
    Prawie na 100% była w tym, który kupiliśmy dla teściowej, a to chyba też był ten
    wtykany w SCART,
    i nawet go chyba gdzieś mam.
    I chyba testowałem, ale tam akurat było tak blisko do nadajnika, i praktycznie
    lineo-of-sight,
    bo wioska na jednej górce, a nadajnik na drugiej (a w dolinie miasto), że bez
    problemu
    łapało na antenie przymocowanej przy oknie na parterze - więc też nie było żadnej
    różnicy czy zasilałem antenę z zewnętrznego zasilacza, czy (podobno) z dekodera czy
    też jej w ogóle nie zasilałem.

    Nie wiem, czy dekodery DVB-T2 mają tą opcję - raczej nie podejrzewam o to mojego wiwa
    h.265 mini,
    bo on też wtykany w gniazdo, tylko już HDMI, ale zasilany z USB (choć HDMI też ma
    5V),
    ale te "pudełkowe" to może dadzą radę.
    Chyba że wycięli tą opcję - ostatnio się przekonałem, że pewnych rzeczy brakuje,
    np. jak włączysz nagrywanie przyciskiem rec (a nie z listy) to w tym DVB-T2 nie ma
    (albo nie znalazłem) możliwości
    ustawienia, po jakim czasie ma się nagrywanie skończyć - a w DVB-T była.

    I też wciąż nie wiem - czy reżimowa czy DVB-T2...

    Aha, tak jeszcze w dyskusji a propos dekoderów z zegarkiem - to są i pudełkowe bez
    zegarka,
    ale są też i te mini wtykane w gniazdo HDMI z zegarkiem - odbiornika pilota nie
    podłącza
    się tam przez 4-stykowego mikrego jacka, tylko przez mini-usb - i na odbiorniku
    pilota jest zegarek.
    Ja nie potrzebuję, bo mam na wieży - tzn. miewam, bo debile wymyślili "tryb
    oszczędzania energii",
    w który wieża wchodzi gdzie po godzinie po uśpieniu jej przyciskiem "operate" - i
    wtedy wyłącza zegarek
    na wyświetlaczu.
    No bo przecież jak sobie kupujesz wieżę to nie ma robić za zegarek, tylko ma grać ;P
    No to mam też na kuchni.