  • 21. Data: 2014-11-03 16:41:43
    Temat: Re: Miernik <- >PC - jak zapobiec uszkodzeniu
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-11-03 16:18, Mario pisze:

    > I chcesz wpuszczać przypadkowe osoby do pracowni wyposażonej w kosztowny
    > sprzęt, tak aby mogły same sobie konfigurować stanowiska pomiarowe?

    Sugerowałbyś szkolenia w temacie ?

    --
    P.Jankisz

  • 22. Data: 2014-11-03 17:00:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    > Tak na szybko, w jednym pomieszczeniu znalazłem 2.5 V napięcia na 2 PE,

    Jesteś pewny, że chodzi o przewody PE a nie PEN?

    > gniazda zasilane z różnych źródeł. Elektryk nadal pracuje :)

    Zwolniłbym, jeśli by tego szybko nie poprawił.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-11-03 17:00:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello platformowe,

    > o widzę ekspert mandziejewicz granty rozdaje...

    płochocki, wal się.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-11-03 17:14:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-03 o 16:41, PeJot pisze:

    > Sugerowałbyś szkolenia w temacie ?

    Nic nie sugeruję. Po prostu piszesz o jakiejś pracowni, w której będzie
    sporo kosztownego sprzęty pomiarowego i stare pecety. Nie jest to
    pracownia studencka, ale coś innego w dodatku tajemniczego. Ludzie
    niezwiązani z branżą elektroniczną i elektryczną będą sobie samodzielnie
    zestawiać stanowiska pomiarowe do mierzenia czegoś tam. Sprzęt nie
    wiadomo czy ma połączenie między masami wejść pomiarowych i interfejsów.
    Nie wiadomo jakie napięcia ma mierzyć i w jakich konfiguracjach będzie
    zestawiany. Z jednej strony chcesz optoizolować jedne interfejsy, a z
    drugiej strony jednocześnie stosować interfejsy pozbawione optoizolacji.
    W sumie to nikt ci na grupie nie może przy takim stawianiu sprawy nic
    pomóc. Zrób sobie analizę zagrożeń na podstawie właściwości sprzętu i
    potencjalnych możliwych konfiguracji pomiarowych. Jak nie potrafisz sam
    to poszukaj chociażby na grupie firmy z okolicy. No i chyba nie możesz
    pozwolić, żeby przypadkowi ludzi zestawiali ci stanowiska pomiarowe.
    Musiałbyś ich nadzorować.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2014-11-03 17:15:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Tak.

    A po co w jednym pomieszczeniu obwody zasilania z dwóch rozdzielni?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 26. Data: 2014-11-03 17:25:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.11.2014 um 10:52 schrieb PeJot:

    > Ciekawe, dlaczego ? Taniej wychodzi odstrzelenie pojedynczego
    > optoseparatora niż wieloportowej karty ?

    Na ogół tak. Oprócz tego osobiście zdarzyło mi się, że odstrzelenie
    separatora jednocześnie odstrzeliło kartę (i PC), choć nie powinno.
    Karta 2xRS485 z sprzęgami optycznymi.

    > USB jest w zasadzie na marginesie moich zainteresowań, a już na pewno
    > nie konwertery RS/USB, bo niespecjalnie stabilnie działają. 2ga sprawa
    > to urządzenia z GPIB, których na jednym potencjale może być w moim
    > przypadku kilka.

    Nie powinno być problemów, chyba, że masz floating ground.

    > Do obsługi mierników zwykle służą stare PCty, których żal nie będzie, w
    > przeciwieństwie do sprzętu pomiarowego.
    >
    > No i trzecia rzecz - urządzenia z LANem, są z racji transformatorów
    > bezpieczne ?

    Na ogół tak, ale pan Murphy i tu może przypier....

    Waldek

  • 27. Data: 2014-11-03 17:36:14
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dobrze, że się ujawniłeś, teraz my pisowscy frajerzy wiemy, że ewa
    rozdała już karty... jak zwykle "gratuluję" wyboru... podobno baby to
    lubią porządzić...

  • 28. Data: 2014-11-03 18:14:01
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-11-03 17:15, Mario pisze:

    > A po co w jednym pomieszczeniu obwody zasilania z dwóch rozdzielni?

    Osobne zasilanie PCtów. Tak sobie firma wymyśliła.

    --
    P.Jankisz

  • 29. Data: 2014-11-03 18:16:07
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-11-03 17:14, Mario pisze:
    > No i chyba nie możesz
    > pozwolić, żeby przypadkowi ludzi zestawiali ci stanowiska pomiarowe.
    > Musiałbyś ich nadzorować.

    Na razie powoli idzie w kierunku specjalizowanych, raz zestawionych
    stanowisk.

    --
    P.Jankisz

  • 30. Data: 2014-11-03 18:23:46
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-03 o 18:14, PeJot pisze:

    > Osobne zasilanie PCtów. Tak sobie firma wymyśliła.

    No to się daje osobne zabezpieczenia na zasilaniu z tej samej
    rozdzielni. Każda rozdzielnia ma uziemienie swojej szyny PE. Jeśli
    rozdzielnie są w różnych miejscach, a uziomy są stare, to może się
    okazać, że między PE są spore różnice napięć. Nie wiem czy w takiej
    sytuacji można wykonać połączenie wyrównawcze między PE w pracowni.
    Powinno się przede wszystkim poprawić uziomy.
    A wracając do zasilania w tej pracowni to ja był postulował
    właścicielowi przebudowa instalacji, aby zapewnić na jednolite zasilanie
    w pracowni.

    --
    pozdrawiam
    MD