  • 1. Data: 2014-11-01 23:23:44
    Temat: obezwladnianie światlem
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W programie " śmierć na 1000 sposobów" był przypadek śmierci spowodowany światłem
    stroboskopu. Umarła dziewczyna tańcząca przy rurze jak oświetlili ją światłem
    stroboskopu o częstotliwości 30Hz. W wyjaśnieniu było że w mózgu ośrodek
    odpowiedzialny za analizę obrazu odmówił współpracy i wywołał padaczkę. Padaczka
    doprowadziła do śmierci.

  • 2. Data: 2014-11-02 00:10:06
    Temat: Re: obezwladnianie światlem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Zachariasz Dorożyński napisał:

> [...]
    > było że w mózgu ośrodek odpowiedzialny za analizę obrazu odmówił
    > współpracy i wywołał padaczkę. Padaczka doprowadziła do śmierci.

    Nie może być! Przecież ośrodek w mózgu odpowiedzialny za analizę obrazu
    nie jest w stanie zauważyć migotania z częstotliwością 30Hz!

    --
    Jarek (kurcze, może ja człowieka z jakimś drobiem pomyliłem?)

  • 3. Data: 2014-11-02 00:16:35
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-01 o 23:23, Zachariasz Dorożyński pisze:
> [...]
    obrazu odmówił współpracy i wywołał padaczkę. Padaczka doprowadziła do śmierci.

    Chyba spadaczkę. Padaczka wyzwalana migocącym obrazem/światłem występuje
    u niektórych - jest to zbadane i znane zjawisko. Nawet są ostrzeżenia
    przy niektórych grach video, filmach itp.
    A jak się tańczy na rurze, na podeście, i ma padaczkę - to można dostać
    spadaczkę, a jak się spadnie - to się można zabić na śmierć...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-11-02 10:31:47
    Od: d...@g...com

    użytkownik BartekK napisał:

    > Chyba spadaczkę. Padaczka wyzwalana migocącym obrazem/światłem występuje
    > u niektórych - jest to zbadane i znane zjawisko. Nawet są ostrzeżenia
    > przy niektórych grach video, filmach itp.

    Jaka to japonska bajka byla wycofana z tego powodu?
    Pokemony? :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Padaczka_odruchowa

  • 5. Data: 2014-11-02 10:33:52
    Od: d...@g...com

    użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:
    > W programie " śmierć na 1000 sposobów" był przypadek śmierci spowodowany światłem
    stroboskopu.

    Gdyby to byl laser 1mW, by sie dzialo.

  • 6. Data: 2014-11-02 12:33:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-02 10:31, d...@g...com pisze:

    > Jaka to japonska bajka byla wycofana z tego powodu?
    > Pokemony? :)

    Był taki przypadek gdzieś w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych,
    jeszcze na chwilę przed tym, jak pokemonowa mania opanowała Polskę. Z
    tego co pamiętam, to w jednym odcinku była scena eksplozji, po której na
    ekranie przez kilka-kilkanaście sekund pulsowało kolorowe światło.
    Wywołało to jednoczesny atak u pewnej grupy dzieci z padaczką.

    Pamiętam, że rodzime media momentalnie podchwyciły temat, oczywiście
    mocno akcentując fakt, że kreskówka była oparta na grze z GB. To były
    czasy, kiedy pismaki zbijały niezły kapitał na demonizowaniu gier
    komputerowych i Internetu (wtedy nie były to jeszcze media/środki
    rozrywki nieznane masowej publiczności). Media lubiły powtarzać mantrę o
    grach szkolących dzieci do bycia psychopatycznymi zabójcami, czy
    Internecie będącym siedliskiem anonimowych zboczeńców i degeneratów.
    Tutaj dostali kolejną sensację, którą mogli się żywić długimi dniami -
    gry wywołują padaczkę! No dobrze, nie gry, a kreskówka oparta na grze.
    No ok, nie kreskówka, ale jedna scena. A tak po prawdzie to nie scena,
    ale migające światło, które nieopatrznie w niej umieszczono. I nie
    wywołuje padaczki, ale w sprzyjających okolicznościach może spowodować
    atak u dziecka, które już cierpi na taką przypadłość. Ale kto by się
    przejmował takimi drobiazgami? Jest news! :)

  • 7. Data: 2014-11-02 13:14:41
    Od: d...@g...com

    użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > atak u dziecka, które już cierpi na taką przypadłość. Ale kto by się
    > przejmował takimi drobiazgami? Jest news! :)

    Jest i druga strona medalu, za malo swiatle tez zle:
    http://www.szwecjadzisiaj.pl/umea-terapia-swiatlem-n
    a-przystankach/

  • 8. Data: 2014-11-02 16:33:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-02 00:16, BartekK pisze:

> [...]
    > A jak się tańczy na rurze, na podeście, i ma padaczkę - to można dostać
    > spadaczkę, a jak się spadnie - to się można zabić na śmierć...
    Wcale nie spadła, ugryzła sobie język i udusiła się krwią, a że widownia
    była na haju to jej nie pomogła, wystarczyło dziewczynę ułożyć na boku i
    wyłączyć stroboskopy, sama by doszła do siebie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2014-11-03 07:19:34
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Nie może być! Przecież ośrodek w mózgu odpowiedzialny za analizę obrazu
    > nie jest w stanie zauważyć migotania z częstotliwością 30Hz!

    No co ty powiesz! Ja np. z łatwością zauważam migotanie światła z częstotliwością do
    100Hz.
    Niewątpliwie znaczenie ma też rodzaj źródła swiatła w stroboskopie , tzn. jego
    "bezwładność".
    Np. LED-y nie mają praktycznie bezwładności, w przeciwieństwie do świetlówek, które
    po
    odcięciu zasilania przez ułamek milisekundy jeszcze świecą, co zmniejsza dostrzeganie
    migotania.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 10. Data: 2014-11-03 08:46:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek"

    > No co ty powiesz! Ja np. z łatwością zauważam migotanie światła z
    > częstotliwością do 100Hz.

    Nie jesteś na bieżąco z życiem tej grupy. :-)
    Jarek powinien wstawić emotikona "ironia", ale takowego chyba nie ma.

    Robert