  • 1. Data: 2014-11-01 18:41:42
    Temat: FT232BL i dodatkowy bit
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chcę sterować FT232BL w trybie UART. Czyli dwie linie tx/rx. Tutaj nie
    ma żadnych czarów. Jednak chciałbym z niego dostać jedną ekstra linię
    sterowaną poza głównym flow rx/tx. Musi być sterowalna przez standardowe
    drivery Win/Lin bez sztuczek typu grzebanie w rejestrach scalaka. Teraz
    pytanie, czy w tym celu jedna z istniejących lini RTS/DTR mogła by się
    nadać? Zaznaczam że chodzi o sterowanie niezależne, abym móg ją wyłaczyc
    i wlaczyć w dowolnym momencie kiedy trwa transmisja po liniach danych
    bez ich zakłucania. Nie chodzi mi tutaj o sterowanie nadajnikiem, do
    tego jest TXDEN. Chodzi o coś osobnego. Czy ktokolwiek robił taką
    sztuczkę i zadziałało?

  • 2. Data: 2014-11-01 20:53:47
    Temat: Re: FT232BL i dodatkowy bit
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Saturday, November 1, 2014, 6:41:42 PM, you wrote:

> [...]
    > bez ich zakłucania. Nie chodzi mi tutaj o sterowanie nadajnikiem, do
    > tego jest TXDEN. Chodzi o coś osobnego. Czy ktokolwiek robił taką

    Steruj linią DTR - to dość popularne rozwiązanie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-11-01 21:08:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-01 20:53, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Steruj linią DTR - to dość popularne rozwiązanie.

    Owszem ale obawiam się side-effects. Np. PL2303 w czasach WindowsXP i
    jakiś wczesnych sterownikow potrafił przy niektorych wywołaniach API
    zawieszać transmisje na kilka ms. Nie wiem czy to wina hardware czy
    sterownika (a może i windowsa). Chciałbym uniknąc niespodzianek tym razem.