  • 1. Data: 2019-12-27 10:18:04
    Temat: Microcar dla emeryta
    Od: z <...@...pl>

    Zostałem poproszony o pomoc w zakupie microcara.
    Tak... Będzie jeździł tylko do Kościoła i do sklepu
    Wiem że ceny w porównaniu do pikczento dramatycznie wysokie ale tak ma
    być. Prawo jazdy T.
    Nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę.
    W ogłoszeniach większość to diesle. 4KM Dobrze to czy źle przy tak małej
    mocy i krótkich 1-2 km odcinkach?

  • 2. Data: 2019-12-29 20:55:18
    Temat: Re: Microcar dla emeryta
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-27 10:18, z wrote:
> [...]
    > być. Prawo jazdy T.
    > Nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę.
    > W ogłoszeniach większość to diesle. 4KM Dobrze to czy źle przy tak małej

    Elektryk nie?

  • 3. Data: 2019-12-29 21:28:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 29 Dec 2019 20:55:18 +0100, użytkownik kk napisał:

    > Elektryk nie?

    Ostatnio w telewizorze pokazywali malucha przerobionego na prąd za 25 tys.
    zł. Jak dorzucisz jeszcze dychę to ci przerobią. Może to będzie początek
    pięknej fabryki elektryków w Polsce? Gates zaczynał w garażu :)

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2019-12-29 21:48:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-29 21:28, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ostatnio w telewizorze pokazywali malucha przerobionego na prąd za 25 tys.
    > zł. Jak dorzucisz jeszcze dychę to ci przerobią. Może to będzie początek
    > pięknej fabryki elektryków w Polsce? Gates zaczynał w garażu :)

    Takich maluchów kilka w Polsce jest. Ale:
    - to raczej nie są microcary
    - ich posiadacze długo szukali egzemplarza który nieprodukowany od 20
    lat jest w ninagannym stanie i ma zmienione blachy

  • 5. Data: 2019-12-30 17:03:33
    Od: z <...@...pl>

    > Ostatnio w telewizorze pokazywali malucha przerobionego na prąd za 25 tys.
    > zł. Jak dorzucisz jeszcze dychę to ci przerobią. Może to będzie początek
    > pięknej fabryki elektryków w Polsce? Gates zaczynał w garażu :)

    Aby był to czterokołowiec lekki (chyba tak się to nazywa)
    Musi mieć 350kg wagi i 0,4 KM i 0,5 litra pojemności.

    Po wprowadzeniu unijnych przepisów odchudzanie cinqueczento czy smarta
    już się nie uda. W dodatku niektóre modele 7KM też się nie łapią. Trzeba
    dobrze sprawdzać

    Elektryk? nie sądzę. Waga. Maluch sam chyba waży 700kg

    Wiem że to trochę debilizm ale muszę coś takiego znaleźć za 10-12 tys. ;-)

  • 6. Data: 2019-12-31 17:00:33
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-30 17:03, z wrote:

    > Aby był to czterokołowiec lekki (chyba tak się to nazywa)
    > Musi mieć 350kg wagi i 0,4 KM i 0,5 litra pojemności.

    Chciałeś microcar. Czterokołowiec lekki to konkretniejsza kategoria.

    > Po wprowadzeniu unijnych przepisów odchudzanie cinqueczento czy smarta
    > już się nie uda. W dodatku niektóre modele 7KM też się nie łapią. Trzeba
    > dobrze sprawdzać

    No ale po co konkretnie?

    > Elektryk? nie sądzę. Waga. Maluch sam chyba waży 700kg

    700 to raczej nie, ale 600 już może tak. Elektryczne Twizy waży 500kg.
    Ale trzeba je gdzieś ładować. Ze zwykłego gniazdka najlepiej.

    > Wiem że to trochę debilizm ale muszę coś takiego znaleźć za 10-12 tys. ;-)

    Elektryka z akumulatorem za tyle nie kupisz ale coś co smrodzi pewnie
    bez problemu.

  • 7. Data: 2019-12-31 21:38:11
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 17:00, kk pisze:

    > No ale po co konkretnie?

    Samochody wyglądają identycznie ale mają inne silniki. Prawo jazdy
    mojego emeryta nie obejmuje czterokołowca "ciężkiego" ;-)

  • 8. Data: 2019-12-31 23:47:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-31 21:38, z wrote:

    > Samochody wyglądają identycznie ale mają inne silniki. Prawo jazdy
    > mojego emeryta nie obejmuje czterokołowca "ciężkiego" ;-)

    Tójkołowce są.

  • 9. Data: 2020-01-01 12:59:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 23:47, kk pisze:

    > Tójkołowce są.

    niebezpieczne i nie da się jechać w dwie osoby i workiem kartofli ;-)

    To nie jest kwestia kół tylko wagi, mocy i prędkości maksymalnej.
    Takie prawo. Może i głupie

  • 10. Data: 2020-01-01 17:53:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 21:38, z pisze:

    > Samochody wyglądają identycznie ale mają inne silniki. Prawo jazdy
    > mojego emeryta nie obejmuje czterokołowca "ciężkiego" ;-)

    To niech emeryt poszerzy swoje uprawnienia. Będzie bezpieczniejszy na
    drodze, gdy jego pojazd będzie potrafił jechać 70 km/h, albo 100-120,
    gdy przyjdzie mu fantazja pojechać jakąś obwodnicą.

    --
    MN