eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMglaRe: Mgla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mgla
    Date: Fri, 24 Dec 2010 01:05:57 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 77
    Message-ID: <if0o5d$db3$1@news.onet.pl>
    References: <iev4ok$qrs$1@news.onet.pl>
    <e...@r...googlegroups.com>
    <iev95c$apq$1@news.onet.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    <ievd1i$nqt$1@news.onet.pl> <if04fa$uaj$1@news.net.icm.edu.pl>
    <if05nh$d0k$1@news.onet.pl> <if07vs$8k0$1@news.net.icm.edu.pl>
    <if0cjp$7h6$1@news.onet.pl> <if0hdk$76l$1@news.net.icm.edu.pl>
    <if0j99$uth$1@news.onet.pl> <if0mju$m17$1@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1293149165 13667 89.74.40.231 (24 Dec 2010 00:06:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Dec 2010 00:06:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
    Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
    In-Reply-To: <if0mju$m17$1@news.net.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337227
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-12-24 00:39, niusy.pl wrote:
    > Musiałbyś to mieć w znacznym % samochodów. MZ zupełnie nierealne.

    Nierealność kończy sie kiedy Komisja Europejska albo coś innego z
    "Europejska" wypierdzi właściwą dyrektywę.

    > No to właśnie mówię, że jeśli w ogóle ma być sprzęt to używanie komórki
    > kierowcy nie jest potrzebne.

    Dzisiaj mogła by być przydatna, docelowo nie.

    > Nierealne. Byłoby dużo dymu i nic więcej.

    Dlatego gdybam sobie w nurcie SF z braku innego zajęcia.

    > To jednak generuje ich zyski. Darmowe inicjatywy przynoszą straty.

    Cała masa darmowych inicjatyw generuje straty. Jak chociaż utrzymywanie
    112. Dlaczego ktoś to jeszcze utrzymuje?

    > Dobra, rozumiem, że chodzi Ci dokładnie o natychmiastowe wykrywanie
    > karamboli i informowanie o tym zainteresowanych, ale tego nie zrobisz bo
    > za duża bezwładność jest i masa problemów organizacyjnych.

    Bezwładność podjęcia decyzji to milisekundy o ile systemu nie
    zaprojektuje debil.

    >> Potrzebny jest internet. To załatwia telefon. Ba, to zalatwia gówniany
    >> terminal GSM montowany na stałe w samochodzie za 100zł w detalu.
    > Znajdź najpierw chętnych do płacenia za ten system w każdym samochodzie,
    > nie tylko nowym.

    "Chętni" do obowiązkowego ABSu się w EU znalezli jakoś sami.

    >> cokolwiek co przypomina wolny internet. I może być nawet powolny.
    > Wolny internet ? To publiczne adresy IP :-)

    W tej chwili internet w telefonach przypomina przeglądarki *tylko*
    facebooka czy co tam aktualnie jest potrzebne tumanistom do zabicia
    czasu. Poczekamy, może cos się zmieni, ale coś czuje ze operatorzy
    telefonów nie pozwolą na taki wielki błąd jak fakt, że internet normalny
    nie jest cenzurowany. Tym razem będa go trzymać w lapie. To utrudnia
    zrobienie podobnych systemów bez silnego nacisku prawnego.

    > Jak dla mnie internet w sieciach komórkowych nie różni się prawie wcale
    > od stacjonarnego. Właściwie nawet tańszy jest skoro za 5zł można dostać
    > 100MB. Do tych zastosowań idealne.

    Kompletnie bezużyteczny bo musisz płacić, pamiętać o doładowaniu,
    abonamencie itd. Ja mówie raczej o odmianie 112 do automatyki zgłaszania
    kolizji.

    >> To co proponuje pozwala z posób zautomatyzowany wykrywać karambole
    >> *natychmiast* po kolizji 3 samochodów. O ile mają taki system
    >> zainstalowany na pokładzie, czy to wbudowany
    > 3 na .. np 15 samochodów

    Bo jeszcze to nie jest obowiązek. Fakt, zapewne nigdy nie będzie, ale ...

    >> czy za pomocą telefonu + łacznośc z kompem samochodu.
    > Zapomnij

    Nie da się zapominać o faktach. Łączność z kompem przez interfejs
    szeregowy zapewnia byle OBD[2] czy inny CAN. To naprawde robota na jedno
    popołudnie zrobić to przez ładnie zaszyfrowany CAN@Bluetooth. Natomiast
    lata bedzie trwalo zapewne standaryzowanie miedzy producentami
    protokołów. Dlatego mowa o jakimś globalnym kompetentnym koordynatorze
    projektu który zamiast gdybać co komu było by wygodniej narzuci protokół
    i wymusi implementacje *natychmiast* i bez dyskutowania.

    >> Ale to tylko fantazje. Życie kilku ludzi/rok nie jest warte aż takich
    >> rozwiązań.
    > Nie znajdziesz tylu świadomych.

    Dlatego trzeba ich przekonać za pomocą "Decyzją KE od przyszlego roku
    wszelkie nowe samochody muszą być wyposażone w system BCS
    (buzzword-car-safety)".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: