  • Data: 2017-11-30 15:54:31
    Temat: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Od: Maciek <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > zbrązowiłem LEDy (przy ustawionych 330 stopniach) bo nie wiedziałem czy
    > już się cyna rozpuściła czy nadal jest pastą. Nie ma żadnego wyraźnego
    > sygnału typu "hello - już wystarczy podgrzewania!". Zaobserwowałem, że
    > cyna przy via'sach roztopiła się (lutowałem je kolbą przed rozpoczęciem
    > montowania SMD) i na tej podstawie uznałem, że Easy Print też powinien
    > już, ale grzałem dłużej niepotrzebnie, a może potrzebnie - bo edukacyjne
    > to było. Żadne elementy z drugiej strony nie odpadły, choć nie miałem
    > tam wiadra przylutowanego - najcięższy element to dioda mini-MELF ew.

    ...i nie używałeś kleju, no jak to? :-D
    A tak poważniej, jak nie odpadły przy takim grzaniu to powinno być
    raczej dobrze ;-) No to cieszy.

    > Co do zachowania się obu past - zrobiłem oddzielny eksperyment. Oto
    > obserwacje i wnioski.
    >
    > 1. Pasty nakładałem dyspenserem. Już tu ogromna różnica. Aby Easy Print
    > chciała wyjść musiałem dać ok 5 atmosfer. Dla Wartona - mniej niż 1.
    > Easy Print jest znacznie bardziej gęsta.

    Właśnie, samo nakładanie Wartona ze strzykawy jest łatwe, tak jak
    pisałem prawie bez żadnego nacisku i leci jak trzeba.

    Mam pytanie. Widzę, że stałeś się szczęśliwym posiadaczem dyspensera.
    Jak oceniasz pracę z nim a bez niego? Oczywiście na Wartonie. Jest jakiś
    efekt wow i warto w niego zainwestować? Placki wychodzą ok za każdym
    razem czy trzeba poprawiać?
    Jest to jeden z popularnych modeli 982/983? Myślałeś już o nakłądaniu
    poprzez CNC?;-)

    > Przy Wartonie zachowanie jest zupełnie inne. Szara maź najpierw wrze,
    > potem tworzy się lut a przejrzysty topnik rozlewa się w okół
    > zabezpieczając przed mostkowaniem padów. Rezystor 805 położony krzywo na
    > padach wyprostował się sam.

    Zapewne lutuję na innych parametrach, u mnie mniej więcej wygląda to
    tak, że pasta z postaći maziowatej błyskawicznie wysusza się
    przytrzymując element a potem następuje nagły efekt "terminatora" :-)-
    przechodzi w postać płynną pozycjonując element. No ale to szczegóły i
    subiektywny odbiór ;-)

    > Obie pasty choć służą do tego samego to zachowują się zupełnie odmiennie.

    Pewnie też po części z powodu efektów opisanych przez Ciebie niektórzy
    ludzie twierdzą, że lutowanie hotem to beznadziejny pomysł i kolba rules ;-)