  • 21. Data: 2014-06-23 13:00:54
    Temat: Re: Mentalność wschodnio-europejska
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Mozna by, ale
    > a) gorzej widac i ryzyko wypadkow rosnie

    wystarczy dobrze oświetlic.

    > b) gorzej widac i wydajnosc pracy spada

    wystarczy dobrze oswietlic miejsce pracy

    > c) niektorzy wybieraja noc na jazde, bo szybko ... a tu takie
    > niespodzianki :-)

    ruch na tyle niewielki, ze takie problemy nie wpływaja na tempo jazdy.

  • 22. Data: 2014-06-24 17:51:04
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Hello J.F. !:

    > Tylko ... czy jestes pewien ze to powod mentalnosci NRD ?
    > Czy tak jest w calych Niemczech, robotnik pracuje od 7 do 15 i
    > malowanie musi byc w tych godzinach.

    Jeżdżę dość dużo, po całej Europie, i tak kuriozalne sytuacje widuję
    dość rzadko. W każdym razie na autostradach w "starej" części Niemiec -
    w godzinach szczytu nie widziałem. Choć rozgrzebanych mają teraz mnóstwo
    - nadrabiają to co stracili budując nowe w Ostlandach.

    Za to w Polsce - wielokrotnie. Stąd też skojarzenie, że to być może
    "efekt uboczny" transformacji ....

    pzdrw
    --
    Grzegorz

  • 23. Data: 2014-06-25 22:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2014, J.F. wrote:

    > No bo co - wypuscic horde bezrobotnych z wiadrami i szmatami ? :-)

    To zależy od celu :)
    Cel "bezpośredni ekonomiczny" wygląda kiepsko.
    Cel polityczny, wsparty skalą, bardzo znaczną skalą, może przyczynić
    się do zdumiewającego skutku ubocznego: nikt nie chce być bezrobotnym!
    (no bo jak wtedy na czarno dorobić?)
    Był takie jeden z wąsikiem który tę wersję testował :P
    (i zawsze bawi mnie, jak ktoś wyśmiewa "budowanie autostrad łopatami")

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-07-01 18:26:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 00:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Pomijając fakt, ze mowa o trasach i autostradach to jednak nie zauwazyłes
    > ze problemem jest nie czas a maszyna?

    Problem jest szerszy, kiedy by tego nie robili to i tak znajdzie się spora
    grupa ludzi, która będzie narzekać. Jemu przeszkadza hałas, innym będą
    przeszkadzać światła. Gdyby robili to w dzień, ludzie słali by bluzgi "bo
    mogą to robić w nocy" itp.
    Dojeżdżam do pracy do Wawy przez wioski i codziennie słyszę bluzgi na CB
    na kierowców śmieciarek, którzy "jaśnie państwu" blokują drogę. Taki
    idiota jeden z drugim nie pomyśli, że to nie wina tego kierowcy, że odbiór
    został zrealizowany w taki a nie inny sposób (stojące worki przy drodze,
    na podjazdach posesji) i on po prostu jest w pracy. Nie robi tego na
    złość, musi co 20m się zatrzymać aby pozbierać te worki.
    Nie on ustalał godziny tego odbioru i nie ma na nie wpływu, dostał rejon i
    go obsługuje.

    TG

  • 25. Data: 2014-07-01 18:26:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 26. Data: 2014-07-01 18:26:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    pisze:

    > Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Nie wiemy czy On jest Idiotą.
    > wiemy za to kim jestes ktoś zadający takie pytanie - zwykłym chamem...

    Ja tego też nie wiem - ale jeśli ktoś proponuje kosić trawę i przycinać
    krzewy w nocy (na autostradzie) - to jest albo młody, niedoświadczony albo
    jest idiotą - innego wyjaśnienia nie ma.
    Idiota to termin medyczny, określający osobę z objawami upośledzenia
    umysłowego. Nie jest wulgarny, chamski - może być jednak odebrany jako
    obraźliwy.

    TG

  • 27. Data: 2014-07-01 18:26:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

  • 28. Data: 2014-07-01 23:03:59
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a)
    >[...]

    [OT]: Wszystkie Twoje posty widzę podwójnie. Różnią sie troche
    nagłówkami.

    --
    Tomek

  • 29. Data: 2014-07-02 03:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > przycinać krzewy w nocy (na autostradzie) - to jest albo młody,
    > niedoświadczony albo jest idiotą - innego wyjaśnienia nie ma.

    Przepraszam, ale czy w Twojej nomenklaturze to powyzsze to jest argument?
    Bo jeżeli tak, to tradycyjnie argumentowi BO TAK należy przeciwstawic
    argument BO NIE!

  • 30. Data: 2014-07-02 03:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > innym będą przeszkadzać światła. Gdyby robili to w dzień, ludzie słali
    > by bluzgi "bo mogą to robić w nocy" itp.

    Nie zgadzam sie z takim podejsciem.
    Nie chodzi o to aby kazdemu dogodzic, tylko o to, zeby jak najmniejszej
    grupie ludzi utrudniac zycie taka dzialalnoscia.
    Innymi słowy - jak mozna zrobic to tak, ze ewentualnei 10 osobom sie nie
    spodoba, to to jest lepsze rozwiazanie, niz robienie tego w ten sposób, ze
    5.000 osób na pewno bedzie to przeszkadzac.