    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Mechanika pękania - współczynnik KIC (stress level)
    Date: Sat, 20 Jun 2009 12:16:13 -0700 (PDT)

    On 20 Cze, 13:33, Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom> wrote:
    > Inwestor jest z UK. Orientujesz się jak lokalne przepisy podchodzą do
    > tematu pracy w ciśnieniówki w niskich temperaturach? Wszystko zwalone na
    > wymagania PED, czy coś więcej? Jakie przyjmowane są minimalne temperatury
    > projektowe (otoczenia) na Wyspach? Ostatni projekt robiłem na platformę na
    > Morze Północne i nie mieli jakchś dzikich wymagań w tej dziedzinie.

    Co chałupa to zwyczaj. Każda firma ma swoje przepisy, zwykle
    przepisywane wprost albo z modyfikacjami z jakichś solidnych
    branżowych albo państwowych, według których pisze specyfikację do
    zamówienia. Ae to nie wszystko, bo przepisy prawne w miejscu
    instalacji obowiązują bez względu czy były zapisane w kontrakcie.
    Ja powiem tak: żaden poważny wykonawca nie dobiera klientowi
    materiału- zawsze, nawet w najbardziej trywialnym kontrakcie pisze się
    że dobór materiału i odpowiedzialność za jego "odpowiedniość" spoczywa
    na Zamawiającym. Jeśli jesteś w sytuacji przeciwnej*, to masz teraz
    problem, bo odpowiadasz** za zapewnienie "fitness for purpose". I
    jeśli to zapewnienie jest uregulowane branżowymi przepisami, to
    kontrakt pewnie nakazuje spełnienie ich wymagań, czyli pytaj nie mnie,
    a klienta. Wybacz, ale nawet gdybym wiedział, to i tak odesłałbym
    Ciebie do kontraktu, specyfikacji technicznej i obowiązujących
    uregulowań w miejscu instalacji- to wszystko jest na Twojej głowie.
    Konrad

    * po to się robi przegląd zapytania przez wsztstkich kumatych w firmie
    zanim się go przyjmie
    * nie wiem jak teraz w Polsce prawo mówi, czy firma czy osobiście, to
    zależy od rodzaju kontraktu, czy obejmuje engineering, bo to jest
    "professional services"