  • 21. Data: 2012-02-27 15:22:03
    Temat: Re: Masz firmowe auto. Podatek
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 26-02-2012 o 23:42:24 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No ale wlasnie o to chodzi ze jemu placa i od tego podatki, a u nas
    > darowizna nieopodatkowana :-)

    No bo jak firma płaci pracownikowi za przejazdy to od tego łatwo policzyć
    podatek, jak pracownik płaci firmie za przejazdy to od tego łatwo policzyć
    podatek, a jak nikt nikomu nie płaci to fiskus musi kombinować ;)
    Bo nieważne kto komu robi przysługę (czy pracownik, że przyjeżdża do
    firmy, czy firma, że pozwala pracownikowi jeździć) podatek musi być.

    --
    SW3
    ----

  • 22. Data: 2012-02-27 16:54:00
    Od: Jacek <n...@g...com>

    > Jeśli dojeżdża i firma *nie płaci* obciążeń należnych z tytułu
    > dodatkowego świadczenia, to... w świetle podatku tak wygląda :]
    > Na tym polega cały pic: jeśli pracownik *dostaje* jakieś świadczenie,
    > to fiskus oczekuje wpływu stosownej kwoty do swojej kasy.
    > Jak ta kwota nie wpływa, to albo firma "kradnie podatki" (znaczy
    > nie odprowadza), albo pracownik "kradnie świadczenie" (znaczy korzysta
    > z niego wbrew woli pracodawcy). Oczywiście oba naruszenia prawa nie
    > są "kradzieżą" (odpowiednio ukrywanie należności podatkowej i
    > szalbierstwo).

    Jak zawsze rzeczowo, Gotfrydzie, ale chciałbym zwrócić uwagę na co
    innego: na to, że nasze państwo jest zbyt pazerne. Policzenie przychodu
    pracownikowi 250 zł za dzień korzystania z auta nie umiem inaczej nazwać
    jak słowem powszechnie uważanym za obelżywe.
    Pracownicy Kompanii Węglowej i innych tego typu dostają bez podatku (nie
    wszyscy, tylko ci, co pod ziemią) kartki, za które mogą w sklepie kupić
    wszystko oprócz alkoholu i papierosów. Taki ekwiwalent za "zupę
    regeneracyjną". Inni dostają różne deputaty (wiem, relikt komunizmu).
    Na bazarach i innych hurtowniach tandety (szacuję) 50% obrotów leci bez
    podatku.
    Dlatego chciałbym, żeby nasze państwo nie nie wzorowało się na SM z
    Kobylnicy i poszukało podatków tam, gdzie im (nam?) to ucieka ale nie
    szło przy tym na łatwiznę strzygąc przy samej skórze tych, co już płacą.
    W ten sposób konkurencyjność naszej gospodarki nigdy nie wzrośnie.
    Litera prawa literą, ale zdrowy rozsądek nie powinien być nią przesłonięty.
    Jacek

  • 23. Data: 2012-02-27 17:18:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
> [...]
    >przychodu pracownikowi 250 zł za dzień korzystania z auta nie umiem
    >inaczej nazwać jak słowem powszechnie uważanym za obelżywe.

    Jak to zwykle - trzeba bylo sie opodatkowac dobrowolnie, to by urzad
    nie liczyl swoich stawek.
    Przyznac pracownikowi okreslony w umowie limit 20 km dziennie,
    policzyc po urzedowej stawce i z glowy :-)

> [...]
    >sklepie kupić wszystko oprócz alkoholu i papierosów. Taki ekwiwalent
    >za "zupę regeneracyjną". Inni dostają różne deputaty (wiem, relikt

    Ale wliczone obecnie do PIT czy nie ?

> [...]
    >Dlatego chciałbym, żeby nasze państwo nie nie wzorowało się na SM z
    >Kobylnicy i poszukało podatków tam, gdzie im (nam?) to ucieka

    Nie narzekaj, jakby panstwo bylo pazerne, to by w tych sklepach dla
    gornikow alkohol i papierosy byly na pierwszym miejscu.
    Od nich panstwo ma najwiekszy podatek :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-02-27 17:38:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie wiem jakie naprawde sa przepisy, ale linkowalem pewna strone w tym
    > watku i tam wynikalo ze jak pracownik normalnie pracuje w godzinach np
    > 8-16, ale zostal wydelegowany, wyjechal o 6, dojechal na 10, wyjechal o
    > 15, wrocil na 19 - to mu sie zalicza normalne 8h pracy od 8 do 16, a za
    > reszte nie nalezy mu sie nic.

    Zależy czym jedzie.
    Jak wiezie dupsko PKP to jest jak piszesz, ale jak służbowym autem, to już
    pracuje prowadząc je (jako kierowca).

  • 25. Data: 2012-02-27 17:50:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 26.2.2012, Jacek napisał(a):

    > Całkiem niedawno był tu taki temat.
    > Wczoraj rozmawiałem ze znajomym Niemcem.
    > Jego syn pracuje w VW w Wolfsburgu, mieszka kilkadziesiąt km od tego
    > miejsca.
    > Jeździ oczywiście VW . . . . . i co?
    > Okazuje się, że firma płaci mu za czas dojazdu, średnio 2 godziny
    > dziennie i to jako nadgodziny!

    Też tak miałem w UK. Inna branża, ale nie istotne. A stało się tak, bo
    firma rezygnowała z siedziby w jednym miejscu i zaproponowała mi
    przeniesienie w inne. Odległość i czas wychodziły podobne, ale przepisy
    mówią, że jeśli przenoszą mnie nie na moją prośbę to muszą mi to jakoś
    zrekompensować - płacili nadgodziny za dojazd (wychodziło około 40 minut
    dziennie, ale naliczali pełną 1 godzinę) + zwrot za paliwo (mieli jakiś
    kosmiczny przelicznik, bo wychodziło jakoś 4 razy więcej niż faktyczny
    koszt). Ponadto dostawałem jeszcze jakiś dodatek od każdego pracownika,
    któremu też taki dodatek przysługiwał, ale zamiast pojechać swoim
    samochodem zabrał się ze mną.

    > Tak, tak. 8 godzin w pracy plus 2 godziny nadliczbowe za czas dojazdu.
    > Oczywiście od tej kwoty jest płacony i podatek i ichniejszy ZUS.

    Tak też było w moim przypadku.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 26. Data: 2012-02-27 18:14:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-27 17:38, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zależy czym jedzie.
    > Jak wiezie dupsko PKP to jest jak piszesz, ale jak służbowym autem, to
    > już pracuje prowadząc je (jako kierowca).

    Ciekawa interpretacja - jakaś podstawa prawna?

  • 27. Data: 2012-02-27 18:26:09
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie.

    > ZaleĹźy czym jedzie.
    > Jak wiezie dupsko PKP to jest jak piszesz, ale jak służbowym autem, to już
    > pracuje prowadząc je (jako kierowca).
    Hmm, jeśli w regulaminie napisane jest, że auto służbowe należy zostawiać po
    pracy na parkingu firmowym, a jeśli chce się użytkować prywatnie to się płaci
    podatek... Co Twoim zdaniem w takiej sytuacji?
    Dlaczego niby dojazd do pracy autem użytkowanym prywatnie, który wg. kodeksu
    pracy nie jest czasem pracy, miałby się do tego czasu wliczać?
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 28. Data: 2012-02-27 19:10:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kodeksu
    > pracy nie jest czasem pracy, miałby się do tego czasu wliczać?

    Zrozumiałeś na co odpowiadasz, czy niekoniecznie?
    Słowo - klucz: "Delegacja".

  • 29. Data: 2012-02-27 20:45:30
    Od: cart <a...@n...ma>

    Jacek <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >Proponuję się zastanowić, w świetle tego, co było w poprzednim wątku,
    >czy faktycznie każdy, kto dojeżdża do domu autem firmowym jest od razu

    U mnie w firmie dają auta managerom i dyrektorom jako bonus do pensji.
    Samochody klasy BMW 3, Audi A4. W Niemczech płacą ok. 250 euro
    miesięcznie podatku oraz jakąś kilometrówkę. W Holandii płacą 350 euro.
    Sporawo, u nas w końcu też mogliby to uregulować. Była jakaś propozycja
    0,5% wartości samochodu miesięcznie. Porównywanie do wynajmu samochodu
    to jakieś nieporozumienie.

  • 30. Data: 2012-02-27 22:47:32
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 27 Feb 2012 14:57:42 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >o 15, wrocil na 19 - to mu sie zalicza normalne 8h pracy od 8 do 16, a
    >za reszte nie nalezy mu sie nic. No moze dieta za posilek.

    Jeżeli został _wydelegowany_, czyli wypełnia druk "polecenie wyjazdu
    służbowego" to czas jego pracy jest określony tym, co wpisze w rubryce
    "wyjazd" i "przyjazd". Czyli czas pracy zaczyna się od mometu wyjazdu.
    Nie wiem jak jest obecnie, ale kiedyś dieta w wysokości 100% należała
    się wtedy, gdy podróż służbowa trwała dłużej niż 12h. Jeżeli nie, to
    było to 50%.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280