    From: Jacek <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Masz firmowe auto. Podatek
    Date: Mon, 27 Feb 2012 16:54:00 +0100

    > Jeśli dojeżdża i firma *nie płaci* obciążeń należnych z tytułu
    > dodatkowego świadczenia, to... w świetle podatku tak wygląda :]
    > Na tym polega cały pic: jeśli pracownik *dostaje* jakieś świadczenie,
    > to fiskus oczekuje wpływu stosownej kwoty do swojej kasy.
    > Jak ta kwota nie wpływa, to albo firma "kradnie podatki" (znaczy
    > nie odprowadza), albo pracownik "kradnie świadczenie" (znaczy korzysta
    > z niego wbrew woli pracodawcy). Oczywiście oba naruszenia prawa nie
    > są "kradzieżą" (odpowiednio ukrywanie należności podatkowej i
    > szalbierstwo).

    Jak zawsze rzeczowo, Gotfrydzie, ale chciałbym zwrócić uwagę na co
    innego: na to, że nasze państwo jest zbyt pazerne. Policzenie przychodu
    pracownikowi 250 zł za dzień korzystania z auta nie umiem inaczej nazwać
    jak słowem powszechnie uważanym za obelżywe.
    Pracownicy Kompanii Węglowej i innych tego typu dostają bez podatku (nie
    wszyscy, tylko ci, co pod ziemią) kartki, za które mogą w sklepie kupić
    wszystko oprócz alkoholu i papierosów. Taki ekwiwalent za "zupę
    regeneracyjną". Inni dostają różne deputaty (wiem, relikt komunizmu).
    Na bazarach i innych hurtowniach tandety (szacuję) 50% obrotów leci bez
    podatku.
    Dlatego chciałbym, żeby nasze państwo nie nie wzorowało się na SM z
    Kobylnicy i poszukało podatków tam, gdzie im (nam?) to ucieka ale nie
    szło przy tym na łatwiznę strzygąc przy samej skórze tych, co już płacą.
    W ten sposób konkurencyjność naszej gospodarki nigdy nie wzrośnie.
    Litera prawa literą, ale zdrowy rozsądek nie powinien być nią przesłonięty.
    Jacek