  • 61. Data: 2016-03-11 14:05:27
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message
    news:56e17798$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
    > Klient zapłacił za produkt który miał wytrzymać 24 miesiące użytkowania,
    > co obiecał mu producent. Dostarczył bubel który rozpadł się po 22
    > miesiącach. Zabiera więc swój bubel i daje to za co zapłacił klient, więc
    > produkt który ma wytrzymać 24 miesiące użytkowania.

    Fajnie to sobie interpretujesz ale to nie tak ma pracować... :-)
    Kupujesz produkt z 24 miesięczną gwarancją i go używasz.
    Nikt nie napisał Ci, że laptop będzie po 23 miesiącach nowy.
    To, że producent akurat w przypadku laptopa dał Ci nowy
    potraktuj jako bonus wynikający prawdopodobnie z mało
    rozwiniętego zaplecza na rynku polskim - na większych
    rynkach dostałbyś pewnie laptop naprawiony lub "refurbished".

    > Jak widać nie robi łaski, bo to nie była umowa dzierżawy na 24 miesiące (i
    > wtedy daje się produkt zastępczy na 2 miesiące brakujące do końca umowy),
    > tylko ma dostarczyć produkt który ma wytrzymać co najmniej 2 lata. Do tego
    > się zobowiązał i za to wziął pieniądze.

    Piotrze, argument o dzierżawie zastanawia mnie czy nie mylisz
    czasu gwarancji z czasem pracy urządzenia...
    Czy Tobie się może wydaje (błędnie) że nowy laptop zaoferowany
    w 22 miesiącu 24 miesięcznej gwarancji na wymianę zepsutego
    przestanie za dwa miesiące działać? :-)

  • 62. Data: 2016-03-12 19:17:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > I wciąż nie ma on związku z trwałością.
    > ---
    > Jak gwarancja trwałości może nie mieć związku z trwałością.

    Bardzo łatwo. Nietrwały produkt moze mieć dłuższą gwarancję
    oferowaną przez producenta jako "bonus" kompensujący
    znaną na rynku mniejszą twałość produktu. Bez dłuższej
    gwarancji (czy lepszej gwarancji) ten produkt nie byłby
    konkurencyjny na rynku bo klient bałby się za bardzo awarii
    aby zaryzykować zakup.
    ---
    Żeby producentowi opłacało się danie długiej gwarancji musi mieć tak trwały
    produkt by koszty napraw nie zjadły zysku ze sprzedaży.

  • 63. Data: 2016-03-12 19:25:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]

    rozwiniętego zaplecza na rynku polskim - na większych
    rynkach dostałbyś pewnie laptop naprawiony lub "refurbished".
    P..sz jak z japkiem. Po prostu mamy tu lepsze prawo.

  • 64. Data: 2016-04-03 21:29:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:nc1mg5$mj6$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > Żeby producentowi opłacało się danie długiej gwarancji musi mieć tak
    > trwały produkt by koszty napraw nie zjadły zysku ze sprzedaży.

    Jasne. Np. zepsuje się 20% pralek gorszego producenta, 5% pralek
    lepszego producenta, ale lepszy producent daje tylko rok gwarancji
    to gorszy producent może wciąż "przebić" dając dwuletnią gwarancję
    i wypaść nieco lepiej na rynku detalicznym - mało tego, sugerować
    nieobeznanym że pralka z dwuletnią gwarancją MUSI być lepsza niż
    pralka z roczną.