  • 41. Data: 2016-03-10 00:20:14
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-09 o 15:03, Kris pisze:
    > -Bo mógłbym kupić u konkurencji? Nie tylko Lenovo robi laptopy W
    > decathlonie właśnie z tego powodu ze z naprawami, gwarancja itp.
    > problemów nie robią to oprócz swojego roweru kupiłem już 2 córce i
    > jeden zonie. A i siostrze poleciłem zakup w decathlonie dla ich syna.
    > A gdyby mnie zlali na początku?

    Z dużym zainteresowaniem przeczytałem Waszą wymianę poglądów, i wtrącę
    swój. Wymiana uszkodzonego sprzętu po upłynięciu dużej części
    czas-okresu gwarancji, i jej przedłużenie ("wyzerowanie") na kolejny -
    jest faktycznie jakby niekorzystne dla producenta. Ale w ten sposób
    pracuje on na swą markę, i pewnie ktoś to kalkuluje. A w analizie tej
    kalkulacji warto uwzględnić pewien istotny czynnik. Bo dość zrozumiałe
    jest, że elektronika czasem się psuje, zaś prawdopodobieństwo awarii
    rośnie w miarę "zużywania się" podzespołów. Zaś ile kosztuje firmę
    wymiana na sprzęt nowy? Weźmy pod uwagę fakt, że po tym roku z okładem
    on już jest nieco "zużyty moralnie", bo klienci rzucają się na sprzęt
    nowszy. Ale jest jeszcze kolejny czynnik istotny, o którym niedawno
    gdzieś doczytałem:
    produkcja kosztuje dużo mniej, niż wynosi cena hurtowa. Najwięcej w
    cenie nowinki technicznej stanowią koszty jej opracowania + testowania +
    budowa fabryki + zakup urządzeń, maszyn produkcyjnych. A gdy to wszystko
    już stoi, to _bieżące_ koszty wytwarzania stanowią jakieś kilka procent
    ceny zbytu! Dlatego gdy producent decyduje o wymianie na egzemplarz
    nowy, to dopłaca do tego znacznie mniej, niżby się wydawało na podstawie
    ceny sklepowej. No i per saldo więcej zarabia na swej reputacji.

  • 42. Data: 2016-03-10 08:56:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > Tzn gwarancja jest dobrowolna i udzielana na warunkach gwaranta.

    > Ale tez - czy producent napisal, ze trwalosc urzadzenia wynosi tylko 24
    > miesiace ?
    > Nie napisal. Jeszcze sie chwali w reklamach jakie to dobre i solidne
    > urzadzenia produkuje.
    > I klient mysli, ze mu na dlugie lata starczy.
    >
    > Jedna awaria ... moze sie zdarzyc, moze i z winy klienta byla.
    > Ale jak robi takie g*, ze mu po 22 miesiacach padaja, to niech placi :-)
    >
    > Zawsze tez moze stwierdzic ze juz nie produkuje tego modelu i oddaje

    Chyba nie odczytałeś precyzyjnie o co pytałem w swojej wypowiedzi.
    Gwarancja nie ma absolutnie nic wspólnego z trwałością urządzenia.
    ---
    Gwarancja trwałości urządzenia.

    Gwarancja to jest produkt "wirtualny" dodatkowo sprzedawany
    z produktem głównym w transakcji sprzedaży wiązanej...
    ---
    Nie dodatkowo.

    Gwarancja nie jest cechą produktu, integralną jego częścią.
    ---
    Jest.

    Jest ona niejako polisą ubezpieczenia sprzedawaną z produktem.
    ---
    Możesz sobie kupić polisę, ale to co innego niż gwarancja trwałości.

    Produkt może istnieć na rynku osobno, bez powiązania z tą polisą
    albo powiązany z inną polisą (krótszą, ograniczoną w skutkach itp).
    ---
    Nie spotyka się produktów bez gwarancji trwałości, ale warunki tej gwarancji
    są swobodnie kształtowane przez producenta, więc mamy narzuconą
    odpowiedzialność sprzedawcy za wady a dopiero dodatkowo możemy mieć twoją
    polisę.

  • 43. Data: 2016-03-10 09:09:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JaNus"

> [...]

    jest faktycznie jakby niekorzystne dla producenta. Ale w ten sposób
    pracuje on na swą markę, i pewnie ktoś to kalkuluje....
    Nie bardzo :-)

    Gwarancja jest zobowiązaniem opisanym w kodeksie cywilnym.

    Odnośnik do odpowiedniego przepisu znajduje się wyszukiwarką internetową

    "
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
    na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
    naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
    się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu
    którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie
    mógł z niej korzystać.
    "

    więc w tym zakresie producent nie ma swobody

  • 44. Data: 2016-03-10 10:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części
    >wymienionej."

    >więc w tym zakresie producent nie ma swobody

    Wydaje mi sie, ze ogolne postanowienia KC moga byc zmienione konkretna
    umowa.
    I zapisy z KC maja zastosowanie do spraw w umowie niesprecyzowanej.

    Czesc z przepisow jest obowiazkowa gdy dotyczy sprzedazy konsumenckiej
    i tu faktycznie nie ma swobody.

    Ale jest tez np taki zapis ogolny
    "Art. 385-1. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem
    nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa
    i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając
    jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to
    postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub
    wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.

    § 3. Nieuzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których
    treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi
    się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego
    konsumentowi przez kontrahenta. "

    Jak to sie ma do zapisu w karcie, ze "obowiazuje przez 2 lata nawet w
    przypadku wymiany sprzetu", to juz nie mnie sadzic.

    J.

  • 45. Data: 2016-03-10 13:21:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    umowa.
    I zapisy z KC maja zastosowanie do spraw w umowie niesprecyzowanej.

    http://niusy.pl/9oc
    "
    Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie przepisy o gwarancji mają charakter
    względnie obowiązujących. Część z nich jest bezwzględnie obowiązująca i ich
    treści nie można modyfikować. Przykładem może być art. 581 kodeksu
    cywilnego, zgodnie z którym, jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant
[...]
    stosuje się odpowiednio do części wymienionej. W innych wypadkach termin
    gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy
    objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
    Stanowisko Sądu Najwyższego i doktryny co do bezwzględnie obowiązującej mocy
    art. 581 k.c. jest ustalone.
    "

    Czesc z przepisow jest obowiazkowa gdy dotyczy sprzedazy konsumenckiej
    i tu faktycznie nie ma swobody.
    ---
    Odwrotnie :-) , z tego samego artykułu
    "
    Obecnie art. 581 k.c. ma zastosowanie jedynie w stosunkach między
    przedsiębiorcami. Gwarancja konsumencka uregulowana została ustawą o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu cywilnego.
    Kształtuje ona uprawnienia konsumentów z gwarancji w inny sposób, w
    szczególności przepisy te nie mają charakteru bezwzględnie obowiązującego.
    Aktualnie mamy więc do czynienia z ciekawą sytuacją, w której prawo bardziej
    chroni przedsiębiorcę, czyniąc część przepisów o gwarancji jakości
    bezwzględnie obowiązującymi, niż konsumenta, gdzie przepisy o gwarancji w
    całości mają charakter względnie obowiązujących.
    "

[...]

    Ciekawe to wszystko, że aż się rzygać chce.

  • 46. Data: 2016-03-10 13:22:20
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-03-10 o 10:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    No ale w tym podwątku jest chyba "na tapecie" kwestia jej zaskakującego
    ekstra-przedłużenia przy wymianie sprzętu na nowy. Przedłużenia o 100
    procent _pełnej_, nie-zużytej gwarancji. Choć reklamację klient
    składałby ostatniego dnia ważności tej "wyjściowej"

    Jeszcze raz: ale z przepisów wcale _nie_ wynika, aby miał _obowiązek_
    przedłużyć ją o następne 100% !

    > Wydaje mi sie, ze ogolne postanowienia KC moga byc zmienione konkretna
    > umowa.
    > I zapisy z KC maja zastosowanie do spraw w umowie niesprecyzowanej.

    Oooo, to jest arcyważny temat-rzeka. Wszechmocne państwo we wszystkim
    miesza się do umów prywatnych! I np. nadaje ludziom jakieś prawa (a
    raczej: Lewa!) które są (jak to sami często określają ich promotorzy)
    niezbywalne. A skoro tak, to znaczy, że one nie mają wartości
    _handlowej_! I jeśli np. masz człowieku "prawo" do 25 dni płatnego
    urlopu, to prawo "chroni" Cię czytelniku przed tym, abyś tego "prawa" -
    nie mógł zbyć. Czyli sprzedać za jakąś gotówkę. A jeśli tak, to jest to
    po prostu "Lewo"! A nie żadne prawo.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 47. Data: 2016-03-10 13:25:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "re"

    Nie dokończyłem ... z tego samego artykułu

    "
    Niemniej jednak ta sytuacja już niedługo ulegnie zmianie. 25 grudnia 2014 r.
    w życie wejdzie ustawa o prawach konsumenta, która uchyli ustawę o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, jak również zmieni niektóre
    przepisy kodeksu cywilnego regulujące gwarancję. ?W związku z tym
    zmodyfikowane przepisy o gwarancji z kodeksu cywilnego będą miały
    zastosowanie do obrotu z konsumentami, w tym także wspomniany art. 581 k.c.
    W konsekwencji dla przedsiębiorców-gwarantów pojawi się nowy obszar ryzyka
    związany z obrotem konsumenckim.
    "

  • 48. Data: 2016-03-10 13:39:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "BaSk"

> [...]

    procent _pełnej_, nie-zużytej gwarancji. Choć reklamację klient
    składałby ostatniego dnia ważności tej "wyjściowej"
    Nie ma żadnej pełnej i zużytej. Jest jedna (stara) gwarancja, której bieg
    rozpoczyna się na nowo.

    Jeszcze raz: ale z przepisów wcale _nie_ wynika, aby miał _obowiązek_
    przedłużyć ją o następne 100% !
    ---
    Przeczytaj jeszcze raz

    "
[...]

    TERMIN GWARANCJI BIEGNIE NA NOWO a nie udzielana jest kolejna gwarancja

  • 49. Data: 2016-03-10 14:01:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:nbr9a4$vsb$1@mx1.internetia.pl...

    > Chyba nie odczytałeś precyzyjnie o co pytałem w swojej wypowiedzi.
    > Gwarancja nie ma absolutnie nic wspólnego z trwałością urządzenia.
    > ---
    > Gwarancja trwałości urządzenia.

    I wciąż nie ma on związku z trwałością.
    Porównaj gwarancję oferowaną przez Hondę z tą Hyundaia
    z trwałością Hondy i trwałością Hyundaia. Gwarancja to
    odrębny produkt sprzedawany razem z produktem głównym.

> [...]
    > Nie dodatkowo.

    Dodatkowo.

    > Gwarancja nie jest cechą produktu, integralną jego częścią.

    Nie jest.

    W taki przedszkolny sposób możemy długo się bawić...
    Ale jak zaprzeczasz tezom to może uzasadnij czemu się nie zgadzasz.

    > Jest ona niejako polisą ubezpieczenia sprzedawaną z produktem.
    > ---
    > Możesz sobie kupić polisę, ale to co innego niż gwarancja trwałości.

    Piszesz "to co innego" - Czym się różni?

> [...]
    > ---
    > Nie spotyka się produktów bez gwarancji trwałości,

    Jak najbardziej się spotyka. Ty nie spotkałeś?

    > ale warunki tej gwarancji są swobodnie kształtowane przez producenta,
    > więc mamy narzuconą odpowiedzialność sprzedawcy za wady
    > a dopiero dodatkowo możemy mieć twoją polisę.

    Skoro twierdzisz że są swobodnie kształtowane
    to czemu nie zgadzasz się że nie może istnieć produkt bez gwarancji?

  • 50. Data: 2016-03-10 14:02:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Może wyliczyli sobie ze korzystniej dla nich będzie zatrzymać klienta przy
    > ich marce niż ryzykować przejście do konkurencji. Nawet mimo tego ze
    > musieli praktycznie o 2 lata gwarancje wydłużyć.

    Sugerujesz że dając laptopa na wymianę bez gwarancji stracililiby klienta?
    Czemu tak sądzisz?

    > Bo to ze dali nowy sprzęt skoro nie potrafili/nie opłacalna była naprawa
    > starego to żadna łaska ich strony.

    Tak, nie mówię o nowym sprzęcie, mówię o gwarancji.