  • Data: 2018-01-11 19:21:54
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-01-2018 o 14:15, T. pisze:

    > Przyznam, że nigdy tego nie robiłem :-)
    > Pewnie ważną sprawą jest odpowiednia ilośc kleju czy innego
    > uszczelniacza...
    > T.
    > Ps. Dawno temu miałem fabrycznie źle uszczelnioną tylną szybę w Espero.
    > Lało do środka aż miło...

    Warto przy jakiś naprawach przyglądać się co i jak, gdy nie jest się
    mechanikiem. Np. gdy będziesz chciał jakiś przewód pociągnąć do czegoś
    tam, to warto wiedzieć jak zdjąć element tapicerki itd.

    Co do szyb - klejenie polega na posmarowaniu klejem uszczelki
    przytwierdzonej na stałe do szyby przez jej producenta. Pomijam
    odtłuszczania i inne zabiegi. Szyba w tym stanie leży odłogiem chyba
    przez kilkanaście min. a potem się ją zwyczajnie wpasowuje w ramę. Ot
    cała filozofia. Trzeba zadbać by ruch był prostopadły do ramy - wtedy
    szyba sama wskakuje na miejsce. Żadnego dopychania. Czasem może się
    zdarzyć, że rama ma delikatne wgniecenie - wtedy klej może nie sięgnąć =
    potop. Druga metoda na potop: jeździć autem ze świeżo klejoną szybą,
    najlepiej po wertepach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek