    Subject: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 10 Jan 2018 22:12:27 +0100

    W dniu 2018-01-10 o 21:43, Marek S pisze:

    > Tzn. chcesz powiedzieć, że nie chodzi o błąd montażu jak Janusz sugeruje?
    >
    > Czasem spotykam się i puszczam mimo uszu komentarze "źle mi
    > zainstalowano szybę więc pękła". Kumplowi właśnie tak się przytrafiło.
    > Do momentu kiedy sam w swoim aucie nie wymieniłem szyby - temat wydał
    > mi się abstrakcyjny, nie miałem własnego zdania. Ale w końcu
    > wymieniłem wypiaskowaną szybę więc wiem jak to wygląda. Skąd zatem
    > biorą się takie opinie? Czy fizycznie da się źle osadzić szybę jak
    > wiele osób twierdzi? Nie potrafię sobie tego wyobrazić. No chyba, że w
> [...]
    Da się spieprzyć. Choćby np. zbyt mocno dociśnięta szyba do metalowego
    elementu karoserii lub pozostawiona dziura, gdzie będzie się zbierała
    zamarzająca woda.

    Sam klej/silikon powinien zapewnić na tyle dużą elastyczność, że
    wszystkie naprężenia karoserii nie powinny się przenosić na szybę. Ale
    żeby się tak stało to musi być go odpowiednia grubość. Nie może być go
    ani za grubo, ani zbyt cienko.

    Najgorsze jest jednak krzywe wklejenie tak, że szyba dotyka karoserii.
    Sama karoseria nie jest idealnie sztywna. Pracuje i się wygina. Wtedy
    może dojść do sytuacji, że spora część nacisku skupi się na tym punkcie
    styku.