eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piatek] Mandat na OSie.Re: Mandat na OSie.
  • Data: 2010-10-06 19:19:25
    Temat: Re: Mandat na OSie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-06 14:38, PJ pisze:
    > //Rajd Karkonoski posiada regulamin. Wg tego regulaminu, jeśli
    > kierowca coś zniszczy (swój samochód, samochód innego uczestnika,
    > płot, dom, trawnik, pole, etc.) odpowiada za szkody ze swojego OC.
    >
    > chyba sie zgadza, tez znalazlem cos podobnego
    >
    > //organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i
    > straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych
    > przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób
    > trzecich i ich mienia, z wyłączeniem zarządcy drogi
    >
    > czyli w tym przypadku mamy wyjatek, bo organizator mogl teoretycznie
    > olac wlasciciela tego ogrodzenia i przekierowac go do rajdowca, nie
    > zrobil tego oczywiscie z dobroci serca, prawda ?
    > w takim przypadku trzeba uderzyc wiec do starostwa i uprzejmie zapytac
    > czy znane im sa takie praktyki organizatorow
    >
    > ps wie ktos jak kontroluje sie czy OC zawodnika jest "normalne" czy
    > "rajdowe" ? wysokosc skladki jest zbyt oczywista :-)

    Wymagana do startu w rajdzie polisa to normalne komunikacyjne OC,
    identyczne jak każdego innego samochodu który porusza się po drogach.
    W praktyce podlegające normalnemu zniżkowaniu/zwyżkowaniu za wiek
    kierowcy, czy bezszkodowość. I z tego ubezpieczenia pokrywane są szkody
    zawinione przez kierowcę, bo ubezpieczenie takie nie może zawierać
    wyłączeń odpowiedzialności obejmujących np. rajd.

    Nie ma tu żadnego "rajdowego" ubezpieczenia.
    Tzn. są ale chodzi albo o dodatkowe, nieobowiązkowe ubezpieczenia np. na
    życie załogi, które w typowej formie zazwyczaj mają wyłączenia np. na
    wypadek uprawiania sportów ekstremalnych.

    W niektórych formułach (np. wyścigi górskie), gdzie startować mogą
    "nienormalne" pojazdy które nie mogą zostać zarejestrowane (np. otwarte
    bolidy), nie posiadające numerów rejestracyjnych ani innych VIN-ów
    stosuje się specjalne ubezpieczenia pozwalające na warunkach
    komunikacyjnych ubezpieczyć takiego cudaka na czas trwania zawodów.
    Ale to nie ma miejsca w rajdach gdzie startują normalne, zarejestrowane
    samochody objęte obowiązkowym OC komunikacyjnym.

    A chodzi o to że obowiązkowe, komunikacyjne OC posiada pewne ogólne
    warunki co do których nie ma żadnych wątpliwości, bo są wspólne dla
    wszystkich polis i wynikają z odpowiedniej ustawy/rozporządzenia.

    Natomiast jakieś prywatne ubezpieczenia zawsze by mogły jakimś drobnym
    druczkiem mieć zapisane coś że potem okazałoby się że odszkodowania nie
    będzie. A organizator rajdu fizycznie nie jest w stanie studiować OWU
    wszystkiego co zawodnicy przynieśli.
    I dlatego wymaga się po prostu OC komunikacyjnego.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: