-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 06 Oct 2010 19:19:25 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mandat na OSie.
References: <x...@n...onet.pl>
<4caa6264$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
<1bqxhzim2zusm$.dlg@wazzenon.pl>
<4caadf03$0$21002$65785112@news.neostrada.pl> <i8en41$oq2$1@news.onet.pl>
<i8fjce$k0d$1@inews.gazeta.pl> <x...@n...onet.pl>
<i8fkgv$n47$1@inews.gazeta.pl> <x...@n...onet.pl>
<i8fvu9$5a2$2@inews.gazeta.pl> <x...@n...onet.pl>
<i8h5v7$qge$1@news.onet.pl> <i8h6u7$t6n$1@news.onet.pl>
<i8h7o4$vq8$1@news.onet.pl> <i8hkeb$7kn$1@news.onet.pl>
<i8hm6q$daf$1@news.onet.pl> <i8ho1b$iv1$1@news.onet.pl>
<i8hota$lap$2@news.onet.pl> <i8hpib$nt6$2@news.onet.pl>
<b...@e...googlegroups.com>
In-Reply-To: <b...@e...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 51
Message-ID: <4cacaf9c$0$20999$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.157.97
X-Trace: 1286385564 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20999 83.25.157.97:48164
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2316041
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-06 14:38, PJ pisze:
> //Rajd Karkonoski posiada regulamin. Wg tego regulaminu, jeśli
> kierowca coś zniszczy (swój samochód, samochód innego uczestnika,
> płot, dom, trawnik, pole, etc.) odpowiada za szkody ze swojego OC.
>
> chyba sie zgadza, tez znalazlem cos podobnego
>
> //organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i
> straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych
> przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób
> trzecich i ich mienia, z wyłączeniem zarządcy drogi
>
> czyli w tym przypadku mamy wyjatek, bo organizator mogl teoretycznie
> olac wlasciciela tego ogrodzenia i przekierowac go do rajdowca, nie
> zrobil tego oczywiscie z dobroci serca, prawda ?
> w takim przypadku trzeba uderzyc wiec do starostwa i uprzejmie zapytac
> czy znane im sa takie praktyki organizatorow
>
> ps wie ktos jak kontroluje sie czy OC zawodnika jest "normalne" czy
> "rajdowe" ? wysokosc skladki jest zbyt oczywista :-)
Wymagana do startu w rajdzie polisa to normalne komunikacyjne OC,
identyczne jak każdego innego samochodu który porusza się po drogach.
W praktyce podlegające normalnemu zniżkowaniu/zwyżkowaniu za wiek
kierowcy, czy bezszkodowość. I z tego ubezpieczenia pokrywane są szkody
zawinione przez kierowcę, bo ubezpieczenie takie nie może zawierać
wyłączeń odpowiedzialności obejmujących np. rajd.
Nie ma tu żadnego "rajdowego" ubezpieczenia.
Tzn. są ale chodzi albo o dodatkowe, nieobowiązkowe ubezpieczenia np. na
życie załogi, które w typowej formie zazwyczaj mają wyłączenia np. na
wypadek uprawiania sportów ekstremalnych.
W niektórych formułach (np. wyścigi górskie), gdzie startować mogą
"nienormalne" pojazdy które nie mogą zostać zarejestrowane (np. otwarte
bolidy), nie posiadające numerów rejestracyjnych ani innych VIN-ów
stosuje się specjalne ubezpieczenia pozwalające na warunkach
komunikacyjnych ubezpieczyć takiego cudaka na czas trwania zawodów.
Ale to nie ma miejsca w rajdach gdzie startują normalne, zarejestrowane
samochody objęte obowiązkowym OC komunikacyjnym.
A chodzi o to że obowiązkowe, komunikacyjne OC posiada pewne ogólne
warunki co do których nie ma żadnych wątpliwości, bo są wspólne dla
wszystkich polis i wynikają z odpowiedniej ustawy/rozporządzenia.
Natomiast jakieś prywatne ubezpieczenia zawsze by mogły jakimś drobnym
druczkiem mieć zapisane coś że potem okazałoby się że odszkodowania nie
będzie. A organizator rajdu fizycznie nie jest w stanie studiować OWU
wszystkiego co zawodnicy przynieśli.
I dlatego wymaga się po prostu OC komunikacyjnego.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.10 19:24 Tomasz Pyra
- 06.10.10 19:29 Artur Maśląg
- 06.10.10 19:29 Myjk
- 06.10.10 19:50 Artur Maśląg
- 06.10.10 21:16 Tomasz Pyra
- 06.10.10 21:34 Artur Maśląg
- 06.10.10 21:43 Myjk
- 06.10.10 21:50 Myjk
- 06.10.10 21:59 Myjk
- 06.10.10 22:06 Artur Maśląg
- 06.10.10 22:15 Myjk
- 06.10.10 22:26 Artur Maśląg
- 06.10.10 22:35 Tomasz Pyra
- 06.10.10 23:05 Artur Maśląg
- 06.10.10 23:50 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=