  • 11. Data: 2013-01-16 23:55:15
    Temat: Re: Mandat jako kara administracyjna nakładana na właściciela
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 stycznia 2013 23:21:44 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > i przepis leci jako niekonstytucyjny. Do tego to fajna furtka bo firmy
    >
    > nie mozna ukarać punktami.
    >

    > --
    >
    > Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Punktami nie, ale kary za nie wskazanie mogą być wysokie. Raptem trzeba poprawki do
    jakiejś ustawy przegłosować. Nie jest to niewykonalne.

  • 12. Data: 2013-01-17 00:01:49
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 stycznia 2013 23:41:25 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    W dużych firmach są działy transportu. Taki dział ma kierownika i on może odpowiadać
    za brak wiedzy kto i kiedy używał firmowego samochodu. Jak w dużych firmach da się
    kogos takiego ukarać to niby dlaczego w małych nie można ukarać właściciela? Nawet
    jak teraz mogły by być jakieś problemy to jutro mogą to rozwiązać. Posłowie podniosą
    ręce i nacisną przycisk. Nawet opozycyjni to zrobią bo inaczej będzie na nich hak w
    wyborach że przyczynili się do śmierci, kalectwa i co tam sobie jeszcze wymyślą,
    koklusz też będzie dobry. Bo jak by przegłosowali to by zginęło o kilka osób mniej.
    Bo kierowcy zagrożeni nieuchronną karą jeździli by ostrożniej. Jak ubrać w ładne
    słowa to większość łyknie.

  • 13. Data: 2013-01-17 00:02:01
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-16 23:41, masti pisze:

    > zarząd spółki odpowiada za wiele rzeczy własnym majatkiem lub karnie ale
    > nie za mandaty.

    Miałem taką sytuacje. Auto zarejestrowane na spółkę z o.o.
    Przychodzi zdjęcie z wakacji z alei fotoradarów (gdzieś
    pomiędzy Szczecinkiem a Słupskiem). Wiedziałem kto jechał,
    więc oddelegowałem sprawę niżej. Pracownik który jechał
    autem (kobieta) wysłała wyjaśnienie, że ona to tylko na
    tydzień przyjechała do Polski i wysłała skan PJ z Wielkiej
    Brytani. Po jakimś czasie przyszło pismo z sądu z Poznania,
    że mam do zapłacenia 150 PLN. Nie chcąc narażać się na problemy
    wynikające z ewentualnych rozmów z komornikiem zapłaciłem.
    Pracownik na szczęście normalny i mimo, że zmienił pracę
    nie chciał sobie robić wrogów - oddał pieniądze i przeprosił
    za kłopot.

    To jak? Pizda byłem że zapłaciłem bo prezes zarządu nie odpowiada
    za mandaty? SM to debile więc mają to w dupie?
    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 14. Data: 2013-01-17 00:05:17
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)

    > będzie na nich hak w wyborach że przyczynili się do śmierci, kalectwa i co tam
    sobie jeszcze wymyślą, k
    Będzie więcej kasy w korycie

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 15. Data: 2013-01-17 00:11:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 16 Jan 2013 14:52:59 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > To nie jest rodzimy wynalazek. Takie rozwiązania są stosowane, i to w
    > skali globu, całkiem niedaleko, Wprowadzą obowiązek dokumentowania
    > użycia samochodu przez pracowników. Wprowadzą zwyczajnie karty drogowe
    > lub ich nowocześniejszy zamiennik. Przy okazji wprowadzenia kart
    > drogowych wyjdzie czy pracownicy, nawet za zgodą właściciela, używają
    > samochodów do celów prywatnych. Urzędy skarbowe będą wiedziały co z taką
    > informacją zrobić. Dwie pieczenie przy jednym ogniu mogą upiec.

    a trolle bedą bić pianę czemu podatki wysokie i jak rząd uciska
    przedsiębiorców.

  • 16. Data: 2013-01-17 00:18:58
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 00:05:17 UTC+1 użytkownik megrims napisał:
    > (ciach)

    co tam sobie jeszcze wymy�l�, k

    > B�dzie wi�cej kasy w korycie
    >

    > --
    >
    > http://www.pobralem.pl
    >
    > I'm still clean....

    Będzie więcej kasy w korycie. I to dużo więcej niż by wynikało z mandatów. Polska do
    tej pory byłą jakąś enklawą. Wszędzie dookoła wytresowali kierowców. Przyszedł czas i
    na nas. Ja tam się od pewnego czasu uczę jeździć zgodnie z przepisami. Mam już w tej
    materii spore osiągnięcia. Jak wprowadzą to co sobie zaplanowali to poleje się krew.
    Uzbierają dużo kasy. Po roku wpływy z mandatów drastycznie spadną. Ale pojawią się
    oszczędności w innym miejscu w budżecie. Oszczędności wielokrotnie większe niż wpływy
    z mandatów. Przeszkadza Ci że może będzie więcej kasy na onkologię bo nie będzie
    trzeba reperować ludzi co na własne życzenie zdrowie w wypadkach stracili?

  • 17. Data: 2013-01-17 00:36:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 16 Jan 2013 15:01:49 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Nawet opozycyjni to zrobią bo inaczej będzie na nich hak w wyborach że przyczynili
    się do śmierci, kalectwa i co tam sobie jeszcze wymyślą,

    Ofiary wypadków to 4000 osób + rodziny, dotkniętych bezpośrednio problemem
    wypadków jest pewnie z kilkadziesiąt tysięcy wyborców rocznie, może 100tys.
    Dotkniętych fotoradarmi będzie wg. planu 15mln*100zł wyborców.

    15mln najlepszych kierowców świata będzie musiało ukorzyć się przed
    funkjonariuszem ITD, na żądanie zadenuncjować siebie, swoją rodzinę lub
    współpracowników, przyjąć pouczenie od funkcjonariusza i zapłacić mandat.

    Z punktu widzenia przyszłych wyborów jest to strzał we własne kolano.

    Ja wiem że Tusk z Nowakiem zlecili jakieś badania w których im wyszło, że
    większość wyborców popiera zabiegi mające poprawiać bezpieczeństwo na
    drodze z fotoradarmi włącznie.
    Ale nie wzięli pod uwagę że badali "tu i teraz", oraz że 90% polskich
    kierowców deklaruje że jeździ conajmniej dobrze i bezpiecznie, przy tym
    uważając większość pozostałych kierowców za jeżdżących źle i niosących
    tylko zagrożenie.
    Poprawę bezpieczeństwa każdy kierowca widzi więc nie u siebie, a poprzez
    temperowanie tej "reszty", podzielonej na zawalidrogów i wariatów.
    Popiera walenie mandatami w nich, a nie w siebie.
    A w momencie kiedy dostanie mandat - punkt widzenia zmieni mu się
    diametralnie.

    A ponieważ do następnych wyborów stastycznie mandat ma zapłacić większość
    tych co łapią się za kierownicę, to obawiam się że problemem PO w
    nadchodzących wyborach może być próg wyborczy.

    Jak sobie chcieli mieć wiarygodne badania poparcia na następne, to budując
    próbę reprezentatywną powinni wziąć taki odsetek osób ukaranych w ostatnim
    czasie mandatem z fotoradaru, jakiego spodziewają się wśród wyborców w 2015
    roku i pewnie wyniki by im się mocno zmieniły.

    No ale kiepski szachista przwiduje tylko jeden ruch do przodu.

    Do tego jeszcze cała masa błędów PR-owych.
    Zamiast zacząć chociażby od prostych, populistycznych ruchów typu
    zniesienia dla siebie immunitetu za wykroczenia drogowe - dałoby to im
    więcej wyborców niż zapłacą za te mandaty.

  • 18. Data: 2013-01-17 00:41:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 16 Jan 2013 15:18:58 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Będzie więcej kasy w korycie. I to dużo więcej niż by wynikało z mandatów.

    Tylko co następne?
    500zł za brak szalika na szyi i czapki na głowie od jesieni do wiosny?

    Bo tak licząc kasę w korycie (PKB, podatki itd.), to w porównaniu z
    kosztami generowanymi przez zimowe przeziębienia, to te wszystkie wypadki
    to jest "pierdnięcie".

  • 19. Data: 2013-01-17 00:48:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Jan 2013 00:02:01 +0100 osobnik zwany megrims
    napisał:

    > To jak? Pizda byłem że zapłaciłem bo prezes zarządu nie odpowiada za
    > mandaty?

    oczywiście

    >SM to debile więc mają to w dupie?

    SM prawo ma gdzieś

  • 20. Data: 2013-01-17 00:52:48
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 00:41:39 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >

    > Bo tak licząc kasę w korycie (PKB, podatki itd.), to w porównaniu z
    >
    > kosztami generowanymi przez zimowe przeziębienia, to te wszystkie wypadki

    Okazuje się że wydatki budżetu związane z wypadkami to wcale nie jest pierdnięcie.
    Nawet tych co jeżdżą jak by jutra miało nie być kiedyś nazwałem patriotami, bo
    dobrowolnie dorzucają się do budżetu. Przypadkowo wpadłem w necie na dane GUSu. Były
    tam straty budżetu związane z wypadkami. Kwota jest ogromna. Nie mam powodu nie
    wierzyć GUSowi. Nie jestem krową i zmieniłem zdanie.