  • 1. Data: 2013-01-15 21:22:44
    Temat: Seat Leon - bicie i stukanie przy V > 80 km/h
    Od: "Marcin Bg" <m...@s...pl>

    Witam

    Mam taką sytuację (Seat Leon 1.6, 2002). Wymieniałem ok 2 miesiące temu
    opony w jednym z warsztatów. Właściciel twierdził, że nie zrobiłem dobrego
    zakupu bo nowe opony ciężko wyważyć (opony Pirelli Snowcontrol serie III,
    195/65 91 T), oczywiście dodał że następnym razem proponuje przyjechać do
    niego po poradę. Jeśli chodzi o wyważenie to jak stwierdził "ma nadzieje, że
    będzie dobrze". Od tamtej pory jeździłem głównie po mieście, dziś wyjechałem
    za miasto i zauważyłem, że przy prędkości powyżej 80 km/h zaczyna mi mocno
    bić prawa strona z przodu. Słychać stuki i czuć przy podłodze bicie. Nie
    czuć drgania kierownicy, ani żadnych innych objawów, ale bicie jest mocne.
    Dodam, że wcześniej (przed wymianą) nie było takich objawów. Przypuszczam,
    że owe bicie może mieć związek z wyważeniem koła, zastanawiam się tylko czy
    problem z wyważeniem zakupionych przeze mnie kół istnieje naprawdę czy
    warsztat celowo źle wyważył, żeby odwiedzić go ponownie. Miał ktoś może
    podobny problem, lub ewentualnie wie gdzie szukać innej przyczyny (półosie
    napędowe np.?)

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2013-01-15 22:09:17
    Temat: Re: Seat Leon - bicie i stukanie przy V > 80 km/h
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Bg" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    Miał ktoś może
    > podobny problem, lub ewentualnie wie gdzie szukać innej przyczyny (półosie
    > napędowe np.?)

    Obejrzyj dobrze, czy przypadkiem na feldze nie masz przyklejonej bryły
    śniegu...

  • 3. Data: 2013-01-15 22:41:15
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Mam taką sytuację (Seat Leon 1.6, 2002). Wymieniałem ok 2 miesiące temu opony w
    > jednym z warsztatów. Właściciel twierdził, że nie zrobiłem dobrego zakupu bo nowe
    > opony ciężko wyważyć > pozdrawiam

    Podjedz do kogo innego z tym kolem jeszcze raz na wywazarke. Jesli jest w srodku
    uszkodzona opona to on to wykryje. Sprawdz tez czy to kolo jest w ogole dokecone !!!
    Stuki moga wskazywac na inna przyczyne, np. w zawieszeniu.

    sz.