  • 11. Data: 2009-10-10 17:05:37
    Temat: Re: Mamiya 56MPx
    Od: Robert Urbaniak <u...@u...home>

    W porze nader osobliwej, bo 2009-10-10 12:53, zjawił(a) się u mnie JA, z
    miejsca zarzucając mnie takimi oto pretensjami:

    > 56 (około)

    Chyba jednak więcej, bo przystawka Aptus II w wersji 28 mpx generuje
    pliki o wielkości 80MB.

    Pozdrawiam,
    Robert Urbaniak****
    http://www.koteria.com http://www.last.fm/user/koteria gg://4515266
    teraz: Sound off

  • 12. Data: 2009-10-10 18:46:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-10 19:05:37 +0200, Robert Urbaniak <u...@u...home> said:

    > Chyba jednak więcej, bo przystawka Aptus II w wersji 28 mpx generuje
    > pliki o wielkości 80MB.

    RAW-y?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-10-10 20:44:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JA wrote:

    > RAW-y?

    pomyśl chwilkę ile bitów ma przetwornik AC pewnie 16 bit

    nawet jakby miał 14 to i tak wychodzi 2B/ 1 pixel

  • 14. Data: 2009-10-10 20:51:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Oct 2009 15:55:12 +0100, Polon wrote:
    >- ile MB zajmie jedna fotka w RAW?
    >- ile ona sie bedzie zapisywac na karte?
    >- po co komu taka rozdzielczosc?

    To jest aparat dla profesjonalistow i widac oni wiedza po co :-)

    Np wysylasz aparat na Ksiezyc za miliard dolarow, to chcesz miec ostre
    zdjiecia :-)

    >- czy autor mial na mysli 1/600 a nie 1/6000?

    Przy skorzystaniu z elektroniki moze nie.

    J.

  • 15. Data: 2009-10-11 08:40:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

    > Po co komu 56mpx to jeszcze jestem w stanie sobie wyobrazić, ale po co
    > komu w chwili obecnej MF z 22Mpx(Mamiya DM22), kiedy APS-C mają już
    > 18, a FF 24Mpx.
    > W końcu Canonowe 85/1.2 da porównywalną GO do średnioformatowego
    > F/2.8, a pikseli nawet więcej. O szumach nie ma co mówić, bo
    > wcześniejsze MF miały czułości do 400ASA, czyli były przeznaczone do
    > pracy w kontrolowanych warunkach studyjnych, gdzie światła dawało się
    > tyle ile potrzeba, więc o szumach nie może być mowy.

    A dyfrakcja?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-10-11 11:10:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > A dyfrakcja?

    A kiedy się ona pojawia? Na pewno nie wtedy, kiedy chce się korzystać z
    małej GO. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-10-12 09:02:49
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-10 19:05:37 +0200, Robert Urbaniak <u...@u...home> said:

    > Chyba jednak więcej, bo przystawka Aptus II w wersji 28 mpx generuje
    > pliki o wielkości 80MB.

    W rawie? To dziwne, bo Hassel H3 z 39 MPx generuje dokładnie 80 MB
    pliki fff. Z tej Mamiji pewnie ze stówkę będą ważyć.

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-10-12 09:10:19
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    W artykule jest byk jak skurczybyk - nowe Schneidery-Kreuznachy mają
    migawkę centralną z czasem do 1/1600 - i tak jest to rekord, 1/6000
    jest raczej mało realne.