  • Data: 2009-12-17 22:56:07
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    J. F. wrote:

    > Ale w moim radiu nie ma aux.
    > A jakosc jest imo zadowalajaca. Niestety nie w okolicach Slezy.

    > No i wlasnie dlatego proponuje wyczyszczenie jednego czy dwoch kanalow
    > w calym kraju, przynajmniej dopoki 99.9% radyjek nie ma aux :-)

    ja tez jestem za wyczyszczeniem , najlepiej dwoch, jeden 'ogolny' a drugi
    'drogowy'

    mialoby to zalete jeszcze jedna - mozna by konstruowac rowniez nadajniczki
    nieco wiekszej mocy, do komunikacji auto-auto podobne do CB radia , ale o
    mniejszym zasiegu (~100m do 1km w trybie 'zagrozenie zycia').
    CB radio jest drogie i klopotliwe (zwlaszcza antena) - radio FM jest juz
    defaultowo montowane w kazdym pojezdzie, i nawet jesli trzeba je kupic - o
    wiele tansze (masowa produkcja). brakuje tylko funkcji nadawania...

    oczywiscie CB radio jest lepsze niz takie cos, mozna pogadac dluzej, lepiej
    , dalej. jednak czasem na drodze BARDZO brakuje mozliwosci poinformowania
    kierowcy przed nami 'o czyms', jest tylko klakson, nie ma megafonu ;)