  • Data: 2009-12-18 11:50:44
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis napisał:

    > Przecież to nic innego jak swoisty odpowiednik Fido. Tyle tylko, że
    > zorganizowany tam, gdzie nie ma jeszcze nawet sieci telefonicznej. ;)
    > Zamiast węzłów dzwoniących do siebie w nocy (bo taniej) i wymieniających
    > zgromadzone paczki wiadomości użytkowników mamy elektronicznego
    > listonosza na pokładzie autobusu. ;)

    E tam odpowiednik Fido. Fido to system napisany w pocie czoła od zera,
    specjalnie do określonego celu. A tu jest coś, co można zrealizować
    w jeden wieczór z rzeczy gotowych i znanych, ale działających zwykle
    całkiem inaczej. I to nie pisząc nic, poza krótkimi skryptami i konfigami.

    > Zwykła prowizorka. Nam się może podobać, bo to taka niecodzienna
    > ciekawostka, przykład ludzkiej kreatywności. Ale niech tam zawita
    > telefon kablowy dający dostęp do jakiegoś Dial-Up albo choćby GSM900
    > z GPRSem, a cała sprawa upadnie.

    To się ma podobać nie nam, tylko tym, którzy tego używają. Podoba się.
    Tak, to jest prowizorka. Ale w genialnie prosty sposób rozwiązująca
    istotne problemy. Dlatego niezwykła. Tego używają ludzie, którzy żyją
    za kilka dolarów na twarz miesięcznie. Tam może nawet jest GSM, ale
    nie każdego na to stać. Oni też by może chcieli żeby cała sprawa upadła,
    i żeby każdy miał adsl w klimatyzowanej chacie. Ale to się prędko nie
    stanie. Dobrze więc, że komuś już teraz chciało się ruszyć dupę.

    > BTW podzielisz się linkiem z jakimiś dokładniejszymi informacjami?
    > Ewentualnie wiesz może coś więcej? Jaki to kraj itp.?

    Znam to z nielinkowalnych źródeł. Ale być może da się gdzieś wyguglać,
    to przecież nie jest tajny projekt. Od strony technicznej, to nawet
    nie warto nic więcej pisać, tak to wszystko proste.

    Pochwalę się jednak, że gdy pierwszy raz dowiedziałem się o tym projekcie,
    od razu skojarzyłem go ze swoim wcześniejszym pomysłem. Rok czy dwa lata
    wcześniej rozważaliśmy problem transportu danych z Kasprowego Wierchu.
    Wtedy właśnie wymyśliłem wożenie danych kolejką. Dokładnie w ten sam
    sposób. Jednak sprawa -- jak Pan to określił -- upadła. Z przyczyn
    podobnych do opisanych.

    Jarek

    --
    Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.