  • Data: 2009-12-18 14:34:36
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis napisał:

    > Po pierwsze u nich amerykański dolar to nie ten sam amerykański dolar co
    > u nas czy w samych Stanach. O tym się często zapomina. To tak samo jak
    > dla Niemca 1 Euro ma inną wartość niż dla polskiego hydraulika, który
    > naprawia u niego rury. ;)

    Zapewniam, że różnica ta jest wręcz śmieszna, jeśli się patrzy
    z perspektywy mieszkańca afrykańskiej wioski porównującego się
    z (dowolnym) Europejczykiem.

    > Po drugie infrastruktura, w tym takie właśnie wynalazki jest często
    > finansowana przez pieniądze napływające z zachodu, wraz z pomocą
    > humanitarną. Sami miejscowi sobie tego raczej nie zbudowali. ;)

    A to o czym właściwie ma świadczyć? Pieniądze można wydawać mądrze
    lub głupio. Tu akurat zachodzi ten pierwszy przypadek. Niestety
    częściej jest tak, że nikt nic z tego nie ma (poza "realizującymi
    proces wydawania"). Poza tym proszę się odtentegować od miejscowych.
    Ja to samo wymyśliłem jako "miejscowy", a że nie zdążyłem z realizacją,
    to inna sprawa.

    > Mimo wszystko chętnie zobaczyłbym jakieś zdjęcia tego "cudu techniki"
    > stojącego pośrodku zapyziałej wioski.

    Mało to zdjęć z anteną w afrykańskiej wiosce?

    > No i samego sprzętu w autobusie. ;)

    Podejrzewam, że zwykły laptop.

    > Po pierwsze żaden "Pan", to chyba zresztą niezbyt zgodne z duchem
    > Usenetu. ;P

    Sam już nie wiem czy mam wierzyć w duchy.

    > Po drugie pomysł zły nie jest i nigdy nie był. Nie napisałem niczego
    > takiego. Zwracam jedynie uwagę na to, że to efemeryda.

    Taka sama efemeryda jak FIDO.

    > Niemniej ma wielką zaletę - gdy już pojawi się w okolicy Internet
    > wystarczy przystosować istniejącą infrastrukturę poprzez dodanie
    > do wioskowego AP bramy internetowej. Niechby i przepustowość była
    > mierzona w dziesiątkach kbps to i tak będzie ogromny krok do przodu.

    No to już wiemy jak się skończył Fidonet (i jakie miał zalety).

    --
    Jarek