  • 1. Data: 2009-05-17 19:32:14
    Temat: Mam pypcie na zdjęciach.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Robią mi się na zdjęciach wody (drobne fale) takie pionowe drobne
    wzorki - pewno są to artefakty demozaikowania. Jak czemuś takiemu
    zapobiec/ograniczyć?
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 2. Data: 2009-05-17 20:14:44
    Temat: Re: Mam pypcie na zdjęciach.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 17 May 2009 21:32:14 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >Robią mi się na zdjęciach wody (drobne fale) takie pionowe drobne
    >wzorki - pewno są to artefakty demozaikowania. Jak czemuś takiemu
    >zapobiec/ograniczyć?
    A pytając dokładniej - czy mam jakikolwiek wpływ na powstawanie tych
    artefaktów oprócz wyboru algorytmu/aplikacji do demozaikowania?

  • 3. Data: 2009-05-18 08:47:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > A pytając dokładniej - czy mam jakikolwiek wpływ na powstawanie tych
    > artefaktów oprócz wyboru algorytmu/aplikacji do demozaikowania?

    Zamiast mętnie tłumaczyć można by dać przykład... no kurcze...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 4. Data: 2009-05-18 09:59:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 18 May 2009 10:47:46 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote:

    >Zamiast mętnie tłumaczyć można by dać przykład... no kurcze...
    No kogut, psze bardzo (bez wyostrzania):
    http://img42.imageshack.us/img42/6877/wycinek.png

  • 5. Data: 2009-05-18 18:26:24
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 11:59:17 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > No kogut, psze bardzo (bez wyostrzania):
    > http://img42.imageshack.us/img42/6877/wycinek.png

    I co tam jest nie teges poza tym ze generalnie to widac jedynie szumy,
    totalne mydlo i syf na matrycy.

    Kyniu

  • 6. Data: 2009-05-18 18:32:18
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości:

    > No kogut, psze bardzo (bez wyostrzania):
    > http://img42.imageshack.us/img42/6877/wycinek.png

    Ale fajne. :D Możesz gdzieś wystawić rawa od tej foty?
    Albo choćby oryginalnego jotpega z puszki?

    -- Zibi

  • 7. Data: 2009-05-18 18:33:19
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Kyniu" napisał w wiadomości:

    > I co tam jest nie teges poza tym ze generalnie to widac jedynie szumy,
    > totalne mydlo i syf na matrycy.

    Se powiększ. Fajne, zielone, pionowe paseczki. :P

    -- Zibi

  • 8. Data: 2009-05-18 18:38:16
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 20:33:19 +0200, Zibi napisał(a):

    > Se powiększ. Fajne, zielone, pionowe paseczki. :P

    Przy 400% wylazly. Ale co to jest nie mam pojecia.

    Kyniu

  • 9. Data: 2009-05-18 19:16:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 18 May 2009 20:32:18 +0200, "Zibi" <l...@i...pl>
    wrote:

    >Ale fajne. :D Możesz gdzieś wystawić rawa od tej foty?
    >Albo choćby oryginalnego jotpega z puszki?
    As you wish - 10 MB raw z Pentaxa K100D:
    http://rapidshare.de/files/47213716/IMGP1417.PEF.htm

    To co było powyżej to efekt obróbki przez Bibble, bez wyostrzania, bez
    odszumiania. Jak włączyłem usuwanie artefaktów, to te paseczki jedynie
    rozmywały się jeszcze bardziej. I jeszcze jedno - TO występuje tylko
    na wodzie, nigdzie indziej. Obawiam się że są to efekty
    demozaikowania.

  • 10. Data: 2009-05-18 19:54:47
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

> [...]

    > rozmywały się jeszcze bardziej. I jeszcze jedno - TO występuje tylko
    > na wodzie, nigdzie indziej. Obawiam się że są to efekty

    Pobrałem PEFa, wsadziłem w Lightrooma 2.3, na domyślnych ustawieniach
    kliknąłem 'export' (do jpg), w PSP (jakimś starym :)) wyciąłem kawałek 1:1
    i zapisałem do png. Efekt jest tu: http://infobot.pl/r/1dWr
    Nawet w powiększeniu 400% nie widać tych paseczków. :)
    Moim zdaniem raw z aparatu jest ok, a błędy są w algorytmach przetwarzania.

    -- Zibi