  • Data: 2013-08-16 12:11:16
    Temat: Re: Mam pomysła !
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 15 Aug 2013 17:48:54 -0700 (PDT), k...@g...com

    > System obowiązkowego komunikacyjnego OC tak jak ZUS jest zerznięty z
    > systemu niemieckiego. Działa tak. Podstawowe założenie - system
    > jest solidarnosciowy i nie przynosi w okresie rozrachunkowym zysku.
    > Jeśli pojawia się zysk to jest obniżana składka bazowa na następny
    > okres rozrachunkowy, jeśli pojawia się strata to składka bazowa
    > jest podwyższana.

    Ale kto ci takich bzdur naopowiadal ?
    Naczytales sie jakis ksiazek sprzed wieku o Towarzystwach Ubezpieczen
    Wzajemnych ?

    Dzis owszem, sporo jest z nazwy TUW, co nie znaczy ze tak dzialaja.
    Cennik ustala ktos z zarzadu, musi dbac o ogolne zbilansowanie
    kosztow, nadwyzke przekazuje na fundusz rezerwowy ... albo premie dla
    zarzadu :-) Albo na reklame w telewizji, lub dywidende dla
    akcjonariuszy.

    Owszem, mozna tez obnizyc skladki. Szczegolnie jesli klienci odchodza.

    Tylko ze wypadkow coraz mniej, a stawka rosnie :-)

    > Składka bazowa jest niezależna od ubezpieczanego
    > pojazdu. Jest taka sama dla wrotek z motorkiem i najnowszego
    > Bentleya. Ubezpieczyciel kupuje od budżetu prawo do sprzedaży np
    > 1000 polis po 1000 złotych. Razem milion. Dostaje marżę za
    > sprzedaż. I marża jest teoretycznie jego zarobkiem.

    Miales ty kiedys samochod ?
    To bys chyba zauwazyl ze skladka jest jednak rozna.
    W Niemczech tez.

    > Może dowolnie
    > kształtować wysokość składki. Na koniec rocznego okresu
    > rozliczeniowego rozlicza się według algorytmu od miliona odejmuje
    > swoja marżę i to co wypłacił w formie odszkodowań. Pożądane jest
    > żeby kwota jaką ma wpłacić wynosiła zero.

    I potrafisz to poprzec cytatem z ustawy ?
    Moze byc i niemiecka, bo w polskiej na pewno nie znajdziesz.

    > Oznacza to że idealnie
    > oszacował ryzyko. Jeśli wypłacił mniej to nadwyżkę wpłaca do
    > budżetu. Jeśli wypłacił więcej, taki niefart mu się trafił, to
    > dokłada ze swoich. Na pewno istnieją jakieś dokumenty regulujące
    > rozliczenia związane z OC. W ministerstwie finansów szukaj. To jak
    > dziala OC nie jest żadną tajemnicą i było wiele razy opisywane w
    > prasie.

    Ciekaw jestem co ty za prase czytasz ... ale nie pij tyle przy
    czytaniu. Albo nie pal.

    > Według mnie działanie OC należy do wiedzy powszechnej tak
    > jak działanie ZUS i żadne linki nie są potrzebne. Jeśli masz
    > wątpliwości to trochę jest w ustawie o OC. Gwarantem wypłaty jest
    > państwo. Oczywiście poprzez jakieś fundusze izby itp.

    Fundusze, ktorych czlonkami (obowiazkowymi) sa ubezpieczyciele.
    No i to pokrywa przypadek bankructwa ubezpieczyciela (oraz u nas
    pojazdu bez OC), co jest przypadkiem bardzo rzadkim.

    > Charakterystyczne jest że te twory podlegają bezpośrednio właściwym
    > ministerstwom. Jest to wyraźnie zaznaczone w ustawie.

    Komisji chyba.

    J.