eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMała prądnica ( alternator )Re: Mała prądnica ( alternator )
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mała prądnica ( alternator )
    Date: Sat, 9 Mar 2013 20:42:38 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 51
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    References: <khg0pe$saf$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <khg4gm$ch$2@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Mar 2013 20:42:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.1.0-20111224 ("Bridgend") (UNIX) (Linux/2.6.38.6-raid (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:643973
    [ ukryj nagłówki ]

    PeJot <P...@m...pl> wrote:

    >> W motocyklu mam stojan przykrecony do dekla, chlodzony olejem.
    >> Kolo magnesowe jest na wale.
    >
    > To znaczy wzbudzenie nie jest obce - kiszka, tego nie da się w moim
    > przypadku regulować.

    Nie wiem czy w kazdym motocyklu tak jest. Na pewno jest tak
    w GSX1300R, bo w nim go rozbieralem. Jest pradnica trojfazowa
    i regulator tyrystorowy, ktory gdy napiecie za bardzo wzrosnie,
    zwiera je do masy. Dzieki temu wiekszosc energii wytraca sie w
    zwojach. Byla tu kiedys o tym dyskusja, RoMan mowil, ze to sie
    nazywa crow-bar. Sama pradnica ma 400W, na wolnych obrotach daje
    ok. 20V, po dodaniu gazu napiecie szybko wzrasta.

    Przy okazji jest do dekla przykrecona malutka cewka, ktora zbiera
    impulsy z kola magnesowego i przekazuje je do komputera (czujnik
    polozenia walu).

    Jestem z tematem na biezaco, zobacz pare najnowszych postow na
    moim motocyklowym blogu - http://motogof.tumblr.com/. Jest tam
    tez zdjecie samego alternatora.

    http://motogof.tumblr.com/post/44562175511/

    Nie wklejam linku do samego zdjecia, bo ciezko mi go teraz
    wyciagnac (pisze z telefonu). Jestem prawie pewien (prawie, bo nie
    rozbieralem tego), ze tak samo jest w GSX750F. Wiem tez ze Honda
    CBR ma regulator dzialajacy na tej samej zasadzie, wiec pewnie
    alternator tez jest podobny - na pewno nie ma uzwojenia wzbudzenia.

    W chinskich skuterach jest podobnie pod wzgledem budowy, ale:

    1. Moc jest duzo mniejsza
    2. Stojan jest chlodzony powietrzem
    3. Pradnica nie jest trojfazowa - jest kilka uzwojen do roznych
    rzeczy (wiem ze osobne jest do lampy a osobne do zaplonu)
    4. Nie wiem jak w nich dziala regulator
    5. Kolo magnesowe pelni tez role kola zamachowego, przy malym
    jednocylindrowym silniku ma to znaczenie

    Przy czym nie mam pojecia jak jest w enduro, czy innych typach
    motocykli. Moze jest gdzies pradnica z osobnym uzwojeniem
    wzbudzenia.

    Pozdr.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: