  • Data: 2010-03-08 15:21:15
    Temat: Re: Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?
    Od: fv <f...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    krzysiek82 wrote:
    > cc lub sc do tego silnik 1.4 16v jak ktoś chce to nawet turbo bo 1.4 16v
    > już jako seria wrażenia nie robi. Tutaj chyba większą frajdę sprawi
    > nietypowe i fajnie zrobione małe auto niż gotowiec z salonu :)

    Muszę być ze sobą szczery i przyznać się sam przed sobą i przed Wami, że się nie znam
    na tuningu
    nawet na tyle, żeby nie dać się obrobić firmie tuningowej. Mam jakąśtam podstawową
    wiedzę ale po
    pierwsze primo uważam, że auto powinno być fabrycznie przystosowane do ostrego
    ciśnięcia a po drugie
    nie mam jak fachowca skontrolować czy zrobił dobrze i czy w ogóle coś zrobił.

    Raz mieli ze mnie ubaw w serwisie motocyklowym jak mi wywiercili dziurkę w wydechu.
    Uznałem że
    zapierdziela jak dziki, dopiero później mi ktoś zwrócił uwagę że tylko głośniej
    słychać.

    No nie można się znać na wszystkim ;-) Akurat ja wybrałem inną działkę profesjonalnie
    a z
    automobilizmu wybrałem sobie fragment dotyczący prowadzenia pojazdów a nie
    mechaniki...

    Kilka razy tuningu próbowałem (w motocyklach) i rady fachowców sprawdziły się
    średnio, więc chyba
    sobie odpuszczę.
    Przykładowo zaproponowano mi wymianę filtra powietrza ze względu na to że wymieniłem
    wydech na
    bardziej przepustowy. Wydawało się logiczne, że będzie jeszcze szybciej. Tymczasem
    spadek momentu u
    dołu był większy niż to co doszło na górze i w rezultacie jest nieco słabsze
    przyspieszenie przy
    minimalnie wyższej prędkości maksymalnej (4km/h). Nie opłaciło się, chociaż wszyscy
    uważali że
    będzie lepiej. I co im teraz zrobię? Wymiana komputera to jedyne rozwiązanie, a to
    wiąże się z
    odłączeniem katalizatora.
    Później się okaże, że trzeba wymienić wtryskiwacze, potem pompę, potem przewody,
    potem tłoki i
    korbowody.. i tak w nieskończoność. A na końcu i tak smarowanie nie styknie albo
    sprzęgło padnie bo
    nieprzystosowane.

    I tyle mam o tuningu do powiedzenia.

    --