-
Data: 2010-03-08 15:21:15
Temat: Re: Mała miejska żmija - Abarth, Twingo?
Od: fv <f...@c...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]krzysiek82 wrote:
> fv pisze:
> > Hm.. to jest w sumie myśl.
> cc lub sc do tego silnik 1.4 16v jak ktoś chce to nawet turbo bo 1.4 16v
> już jako seria wrażenia nie robi. Tutaj chyba większą frajdę sprawi
> nietypowe i fajnie zrobione małe auto niż gotowiec z salonu :)
Muszę być ze sobą szczery i przyznać się sam przed sobą i przed Wami, że się nie znam
na tuningu
nawet na tyle, żeby nie dać się obrobić firmie tuningowej. Mam jakąśtam podstawową
wiedzę ale po
pierwsze primo uważam, że auto powinno być fabrycznie przystosowane do ostrego
ciśnięcia a po drugie
nie mam jak fachowca skontrolować czy zrobił dobrze i czy w ogóle coś zrobił.
Raz mieli ze mnie ubaw w serwisie motocyklowym jak mi wywiercili dziurkę w wydechu.
Uznałem że
zapierdziela jak dziki, dopiero później mi ktoś zwrócił uwagę że tylko głośniej
słychać.
No nie można się znać na wszystkim ;-) Akurat ja wybrałem inną działkę profesjonalnie
a z
automobilizmu wybrałem sobie fragment dotyczący prowadzenia pojazdów a nie
mechaniki...
Kilka razy tuningu próbowałem (w motocyklach) i rady fachowców sprawdziły się
średnio, więc chyba
sobie odpuszczę.
Przykładowo zaproponowano mi wymianę filtra powietrza ze względu na to że wymieniłem
wydech na
bardziej przepustowy. Wydawało się logiczne, że będzie jeszcze szybciej. Tymczasem
spadek momentu u
dołu był większy niż to co doszło na górze i w rezultacie jest nieco słabsze
przyspieszenie przy
minimalnie wyższej prędkości maksymalnej (4km/h). Nie opłaciło się, chociaż wszyscy
uważali że
będzie lepiej. I co im teraz zrobię? Wymiana komputera to jedyne rozwiązanie, a to
wiąże się z
odłączeniem katalizatora.
Później się okaże, że trzeba wymienić wtryskiwacze, potem pompę, potem przewody,
potem tłoki i
korbowody.. i tak w nieskończoność. A na końcu i tak smarowanie nie styknie albo
sprzęgło padnie bo
nieprzystosowane.
I tyle mam o tuningu do powiedzenia.
--
fv
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.10 15:32 krzysiek82
- 08.03.10 16:31 kamil
- 08.03.10 16:38 raadaar
- 08.03.10 19:18 Cavallino
- 08.03.10 19:37 raadaar
- 08.03.10 19:38 Rafał Grzelak
- 08.03.10 20:04 Iguan007
- 08.03.10 20:06 MaćkuPićku
- 08.03.10 20:14 to
- 08.03.10 20:44 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 08.03.10 21:55 krzyss
- 08.03.10 23:03 Cavallino
- 08.03.10 23:05 Cavallino
- 08.03.10 23:31 Adam Szewczak
- 08.03.10 23:43 Borys Pogoreło
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty