  • Data: 2009-06-03 21:37:27
    Temat: Re: Maksymalna moc lampy błyskowej.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" h06erb$ru5$...@a...news.neostrada.pl

    > Zaraz, moment - twierdzisz, że nie ma możliwości prawidłowego, automatycznego
    naświetlenia lampą, która jest odchylona?

    IMO żadna dla lampy różnica, czy bije na wprost, czy ,,poprzez''
    ścianę lub sufit. Poza ,,plenerem'' chyba rzadko można błysnąć
    tylko i wyłącznie bezpośrednim światłem.

    Ale czy bezpośrednio, czy pośrednio, lampa potrafi źle błysnąć
    -- zamieszanie może wprowadzić choćby biała suknia czy czarny
    garnitur... Co prawda kiedyś na którejś z grup twierdzono, że
    lampa mierzy tylko odległość, ale IMO to nieprawda, i ważna
    jest nie tyle odległość, co ilość powracającego światła.

    Co więcej -- można postawić kilka lamp, różnie podzielić światło
    pomiędzy nimi, a jednak automagia nie pogubi się. Lampy można
    kierować bezpośrednio na plan, można część światła z nich odbić
    od sufitu czy ściany, można wszystkie skierować na ściany czy
    inne ekrany... Wszelkie chwyty dozwolone. :) Oby światła nie
    było za mało i nie było zbyt kontrastowe -- jeśli jedna z lamp
    chluśnie bezpośrednio w czeluści obiektywu, oczywiście zdjęcie
    nie uda się. :) Nie uda się także wówczas, gdy zbyt wiele światła
    odbije się wprost do obiektywu -- ja tak pstryknąłem jedną (wbudowaną)
    lampą ze dwa dni temu i dostałem biały placek w centrum kadru, gdzie
    była biała, błyszcząca tablica z napisami.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'