  • Data: 2009-06-03 18:17:16
    Temat: Re: Maksymalna moc lampy błyskowej.
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik KrzysztofK napisał:
    > żadna lampa nie zmierzy prawidłowo przy
    > odchylonym palniku i odbiciu od sufitu.
    > Tzn. moze i ma ochote zmierzyc ale nie ma mozliwosci
    > bo sufit/sciana sufitowi/scianie nie rowne.
    >
    > Zmienia kolor swiatla, jest pochłaniane etc...
    >
    > Zawsze na lampie mam jakas korekcję
    > i to od -3 do +3. Szczesliwie raz dobrana
    > nie wymaga czesto juz przestawiania.

    Zaraz, moment - twierdzisz, że nie ma możliwości prawidłowego,
    automatycznego naświetlenia lampą, która jest odchylona? Automatycznego,
    bez korekcji. Albo Ciebie źle zrozumiałem, albo mylisz się.
    Nawet najprostsze lampy z własną automatyką naświetlą jak trzeba, jeżeli
    im starczy energii, bo odbicia wymagają naprawdę dużo więcej.
    Mam kilka lamp i różne aparaty. Proste Praktiki i lampa z własną
    automatyką, odchylona, czy nie, naświetla prawidłowo. Praktika BX20S z
    pomiarem TTL też dobrze działa. Po prostu przy odchyleniu musi błysnąć z
    o wiele większą energią (dłużej), żeby osiągnąć prawidłową ekspozycję i
    wtedy dopiero przerwać błysk. Automat czeka aż zdjęcie będzie prawidłowo
    naświetlone a którędy to światło dotrze, to już lampy nie interesuje.
    Jedyna różnica jest taka, że na wyświetlaczach, bądź kalkulatorze lampy,
    przy odchyleniu nie odczytam skutecznego zasięgu, bo ten jest wyznaczany
    dla reflektora na wprost. Ruszenie reflektora wyłącza skalę.
    Myślę, że nowsze metody pomiaru, z przedbłyskiem, nie mogą być głupsze,
    dawać gorszych wyników. Akurat nie mam lampy z taką automatyką ale mój
    Panasonic G1 + Metz 54 (własna automatyka lampy) działa bez żadnego
    problemu. Aparat na "A", na aparacie przysłona taka jak w kalkulatorze
    lampy, ta sama nastawiona światłoczułość. Reszta to już moja inwencja
    twórcza. Lampa mi w tym nie przeszkadza. Abym tylko nie chciał
    naświetlać zbyt dużego pomieszczenia.
    Maciek