    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 10 Nov 2014 02:44:20 -0800 (PST)
    <e...@g...com>
    <9...@g...com>
    <2...@g...com>
    Subject: Re: Makra w jezyku Scheme
    From: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 10:11:37 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > to jest chyba taki matematyczny styl, w jakims sensie jest okay ale bardziej pewnie
    dla kogos kto ma pare tygodni na kurs, ja czesto wole chodzic na latwizne

    tzn. to jest moim zdaniem taki wlasnie zupelnie niematematyczny styl
    pytan i odpowiedzi (i obrazki ze slonikiem ktory bawi sie klockami)

    kwestia tego, czy pytania sa dobrze zadane, a odpowiedzi satysfakcjonujace
    (problem z ta ksiazka jest tez chyba taki, ze pewne rzeczy -- takie jak
    "quote" wlasnie -- sa ujete w ramach konwencji typograficznych)

    > mz jak piszesz tuturial to dobra opcja byloby podawanie konkretnych dobrze
    dobrancych przykladów po czym dodawanie pod nimi 'uogolniajacych' wyjasnien np cos
    takiego

    > (+ (+2 3) (* 4 (......
    >
    > //jakis w miare prosty ale nie za prosty przyklad i nizek komentaż ze spora
    iloscią
    > słow 'każdy'
    >
    > kazdy program w scheme zbudowany jest tak .... gdzie kazdy... i kazdy.. i każdy..

    tzn. generalnie staralem sie stosowac do tych wytycznych, ale
    zakladalem, ze po zeszlorocznych dyskusjach pewne podstawy lispa sa mniej
    wiecej znane. celem pierwszego rozdzialu bylo uzyskanie raczej zwiezlego,
    niz wyczerpujacego opisu podstawowych form specjalnych Scheme'a, zeby
    pokazac prostote tego jezyka i jednoczesnie zbudowac pewna baze dla dalszych
    rozkmin.

    w toku kolejnych rozdzialow pojawia sie wiecej szczegolow i przykladow
    dotyczacych tego, jak uzywa sie scheme'a, a w szczegolnosci -- jakie moga
    byc zastosowania dla operatora "quote"