  • Data: 2014-11-11 11:47:10
    Temat: Re: Makra w jezyku Scheme
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > c jest bardzo abstrakcyjny, co do owego scheme
    > to ciagle ciezko mi ocenic, ale szczerze mowiac nie jestem przekonany tj nie wierze
    tak jakby apriori ze problemy w scheme latwiej jest wyrazic/rozwiazac w scheme niz w
    c (powazne problemy (wezmy na przyklad konkretne przykladowe problemy
    > 1"napisanie dobrego raytracera z dobra optymalizacją" albo
    > 2"napisanie dobrego podsystemu fizyki (zderzen itp) 2d/3d"
    > tak naprawde musisz rozwiazac jakby poza językiem, czy to ze bedziesz przy tym
    uzywac
    > jakiegoś jezyka (mozna wstawic dowolny) cośkolwiek tu pomoże ?
    >
    > - pytanie jest poniekad otwarte bo pewnosci ze nie pomoze nie mam, ale nie wiem
    jak (wiec to ze pomoze jest tylko hipotezą), sam z siebie jakos nic nie widze - na
    oko wyglada po prostu na to ze te problemy musisz rozkminic i rozwiazac na
    pozajęzykowym polu -- z drugiej
    > strony tworzenie czegos takiego obejmuje nie tylko rozkminianie ale tez i
    testowanie wiec jezyk i srodowisko mogloby miec pewne znaczenie
    > (moze bardziej nawet srodowisko typu edytor niz sam jezyk)
    >
    > koniec konców po rozpykaniu tematu (albo odpadnieciu bo czasem jest to na tyle
    czasochlonne ze mozna stracic motywacje) mozna to zaimplementowac i to jest chyba
    mniejsza czesc problemu, ja moge to wtedy zrobic w c
    > bo jest to elegancjkie, dosyc wydajne i dosyc łatwe

    w skrócie mowiac ja to widze tak ze aby zrobic jakis program trzeba

    - rozpykac jakis problem (w jego fizycznej czy tam fabularnej istocie) - 90 % roboty
    - zaimplementowac w jakims jezyku - 10 % roboty
    - jest jeszcze kwestia wygody testowania/uruchamiania
    - plus kwestia motywacji

    nie wiem czy nie zapomnialem tu o jakims waznym punkcie, w kazdym razie o ile u mnie
    te dwa srodkowe punkty pozostawiają troche do zyczenia
    (uzywam gcc i drzewa folderow z plikami obj odzielnie kompilowanymi - ktory to system
    z jakichs powodow jednak mnie troche wnerwia )
    to i tak najwazniejsze sa pierwszy i ostatni
    a przy zapewnienieu ostatniego i srodkowych pierwszy czyli tzw 'nadprogramistyczne'
    rozkminianie tematu - mw tak to widze