  • Data: 2015-11-13 15:43:34
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Zaogrąglone narożniki to za mało na wzór użytkowy. Ten musi być
    >bardziej
    >konkretny.

    No to zaokragla jakos fikusnie, albo wczesniej nikt nie zaokraglal, i
    wcale nie jest za malo.

    >Nie wstarczy. Właściciel patentu przeważnie się na to nie godzi, po
    >właśnie patentował. Weneckie prawo takich sytuacji nie przewidywało
    >-- każdy mógł korzystać, jeśli zapłacił, a wszystkim zarządzały
    >władze
    >(zresztą za darmo).

    wydaje mi sie, ze sie mylisz - jak najbardziej patenty sa do
    zarabiania i wlasciciel sie godzi.
    Tylko ... wiece rozumiecie, ten dwuklik to wiekopomny wynalazek ... 2
    mln $ ...

    >Może i wynalazek. Ale niektóre wynalazki są wyłączone spod możliwości
    >patentowania. ten też powinien.

    Kiedys byly u nas leki wylaczone. Nie wiem - dalej sa, a te czasy to z
    innej ustawy/rozdzialu, czy juz sie dopuszcza.
    Byly wylaczone programy/algorytmy - tego juz nie rozumiem ..

    >Też. O ile nad patentowaniem algorytmów można się spierać (ja uważam,
    >że też powinny pozostać wyłączone),

    I tu nie rozumiem - czym sie rozni algorytm od innego wynalazku.

    Z tym ze akurat w przykladzie nie chodzilo mi o algorytm, tylko o
    prosty identyfikator - zaden to wynalazek, moze byc dowolny, ale
    zglaszajacy wybral jakis tam, przemycil w zastrzezeniu, i teraz innych
    nie obsluguje, a kto chce taki umiescic, to musi placic :-)

    >to nośniki danych są tym samym, co UI.

    Ale my tu nie o nosniku danych, tylko o organizacji filesystem.
    To w calosci moze byc wynalazek, jesli nowatorski.

    J.