  • Data: 2015-11-13 18:16:22
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No to zaokragla jakos fikusnie, albo wczesniej nikt nie zaokraglal,
    > i wcale nie jest za malo.

    Z tego punktu widzenia nieważny jest wzrost fikuśności w stosunku do
    znanych wcześniej wzorów. Zastrzeżenie wzoru użytkowego dotyczy całości.

    > wydaje mi sie, ze sie mylisz - jak najbardziej patenty sa do
    > zarabiania i wlasciciel sie godzi. Tylko ... wiece rozumiecie,
    > ten dwuklik to wiekopomny wynalazek ... 2 mln $ ...

    Na jedno wychodzi -- nikt tego i tak nie kupi. W praktyce zdarzją
    się tylko takie transakcje, jakie zrobił baca, który sprzedał
    w Nowym Targu psa za dwa miliony. Zapłatę rozliczył przyjmując
    dwa koty, każdy za milion.

    > Kiedys byly u nas leki wylaczone. Nie wiem - dalej sa, a te
    > czasy to z innej ustawy/rozdzialu, czy juz sie dopuszcza.
    > Byly wylaczone programy/algorytmy - tego juz nie rozumiem ..

    Wyłączone były bodaj "metody leczenia", jakoś tak to sformułowano.
    I chyba nadal są. Ale leków nie uznano za "metody", tylko za substancję
    i jej produkcję. Algorytmy dalej są w Europie wyłączone. Rozumiem.

    > I tu nie rozumiem - czym sie rozni algorytm od innego wynalazku.

    Poza innymi rzeczami, również stroną praktyczną ochrony. Trudno
    wykazać stosowanie algorytmu w programie. Prawo nie powinno
    regulować rzeczy niemożliwych do regulacji.

    > Ale my tu nie o nosniku danych, tylko o organizacji filesystem.
    > To w calosci moze byc wynalazek, jesli nowatorski.

    Ja o tym samym. Jeśli algorytm lub "organizacja filesystemu" zamknie
    się wewnątrz jakiegoś programu czy urządzenia, to nie ma problemu.
    Środki komunikacji (UI, formaty danych, w tym na nośnikach) powinny
    być wolne od ograniczeń w używaniu -- tak jest lepiej dla wszystkich.

    --
    Jarek